Ja, det kan jag prova.
Tack för tipset.
Glad Påsk!

Vilken firma jobbar du på?

Har inte skaffat det ännu. Undersöker vilket som fn bästa trådlösa. Kommit fram till att detta verkar vara riktigt bra Har installerat stora och små system Men vill inte vara bunden till något. Därav frågorna.

Nä der var bara för att vi fick en sever adress från försäljaren vid köp

Men ärligt sagt har jag ägt ett larm bara och det ät en powermaster och jag skulle inte köpa samma igen.

Någon som har ip adressen till Protexus PowerManage? Lyckades nollställa larmet och slarvat bort nummret....

Har konto osv där redan.

Tack.

S
Varför lägga ner så mkt tid och energi på ett absolut skräplarm? T.o.m verisures grejer är ju bättre...

Hänger med dig. Värste köp.

Vad är det som är dåligt med det ?
Finns det ingen bra?

J Johan0000 skrev:
Vad är det som är dåligt med det ?
Finns det ingen bra?
Det är bara besvärlig. Allt programmeras genom meny knapparna.
När det krångla, behöver man fler timmer i instruktions boken för att lösa skitet.

• Gilla
Johan0000
  • Laddar…
Ok, tack för svaret
Jag funderar på Ajax som ett alternativ.
Har du erfarenhet av det?

Har skaffat några vattenlarm sensorer.
Larmar på och testar. De funkar och utesirenen ger ifrån sig ett larm. Men jag blir inte uppringd av larmet.

Fråga två är kan man ha sensorerna aktiva även när jag inte larmat på? Det kan ju vara bra att veta om jag har läckage när jag är hemma.

karra karra skrev:
Jag fick igång det när jag la in en IP som säljaren gav till mig i centralenheten, så nu funkar det utan problem!

Tack för svar här i tråden, fler frågor lär komma :thinking::D
Hej!
Vet du om det var en genrell IP adress för att köra via Visonics servrar? Jag har nämligen övertagit ett larm isamband med husköp som inte längre är uppkopplat mot en central men tänkte köra i egen regi. Men saknar då en säljare att fråga om ett IP nummer :)

Larm Volymskydd

Nu är det nog andra gången som vi råkar ut för något som kallas för larm Volymskydd. En IR-detektor som har utlöst detta denna gången. Jag tror att det händer vid stora temperaturförändringar. Inatt blev det plötsligt en dipp från plus till minus 7, samtidigt så har vi satt på alla element igår. Vad säger ni andra, vad vet ni om Volymskydd?

Jag kan tillägga att i mejlet, som är på engelska, så kallar de larmtyper för Event: Interior Alarm

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.