268 181 läst ·
859 svar
268k läst
859 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Batteriet ska räcka i ca 12h men om den har några år på nacken så tappar den kapacitetJ J_B skrev:Nån som vet hur länge CPU batteriet ska räcka innan det tar slut?
Hade ett längre strömavbrott för en vecka sen o fick larmet low CPU backup efter typ 4-5 timmar.
Sen började en av mina brandvarnare pipa med 30s emellan givetvis kl 03.55 så jag kastade mig upp o bytte batteriet o fick den o tystna men ska den inte säga till på centralen också att batteriet är dåligt?
Mäter jag på batteriet så är det ok men varit med om ett dåligt batteri förut som visar ok utan belastning.
Tack för svaret 
Kunde inte hitta den infon nånstans i manualerna.
Den larmade ju på låg CPU efter typ 4-5 timmar men så fort strömmen kom tillbaka så blev den ok igen på ca 50min tror jag det var. Frågan är hur lång tid innan den tar slut som larmet kommer och hur länge efter larmet kommit som den klarar sig. Kanske dax o byta batteri snart. Byta ut nimh mot lion kanske. Fast laddningen är väl inte anpassad för sånt batteri.
Kunde inte hitta den infon nånstans i manualerna.
Den larmade ju på låg CPU efter typ 4-5 timmar men så fort strömmen kom tillbaka så blev den ok igen på ca 50min tror jag det var. Frågan är hur lång tid innan den tar slut som larmet kommer och hur länge efter larmet kommit som den klarar sig. Kanske dax o byta batteri snart. Byta ut nimh mot lion kanske. Fast laddningen är väl inte anpassad för sånt batteri.
Jag har ett larm från UK.
Vad är det som avgör vilka tillbehör som fungerar till det? Ska nämligen köpa några vattendetektorer.
I spec läser jag detta. Men vilken är det UK larmen använder?
Frequency bands (Mhz) . 433 – 434 868 - 869 912 - 919
Hittat detta så jag antar 868MHz
-------------------
Over the years the Visonic PowerMax wireless alarm system has been manufactured in several frequencies: 418 MHz, 433MHz, 869MHz and 868MHz. All new equipment we supply uses the 868MHz (actually 868.95MHz) frequency and is suitable for the UK and European markets.
------------------------
Vad är det som avgör vilka tillbehör som fungerar till det? Ska nämligen köpa några vattendetektorer.
I spec läser jag detta. Men vilken är det UK larmen använder?
Frequency bands (Mhz) . 433 – 434 868 - 869 912 - 919
Hittat detta så jag antar 868MHz
-------------------
Over the years the Visonic PowerMax wireless alarm system has been manufactured in several frequencies: 418 MHz, 433MHz, 869MHz and 868MHz. All new equipment we supply uses the 868MHz (actually 868.95MHz) frequency and is suitable for the UK and European markets.
------------------------
Redigerat:
Hej. Jag har nyligen införskaffat Mig powermaster-10 men jag får inte rätt med programmeringen av tagar. Jag gör som det står i manualen men det är som att panelen inte får kontakt med tagen. Någon som har något tips vad felet kan vara ?
Hur fungerar det med robotdammsugare och detta larm? Jag har vanliga PIR, ej husdjursanpassade. Förresten, är det en inställning men gör i centralen så att dom blir husdjursanpassade eller är det någon hårdvaruskillnad på husdjuranpassade/icke husdjuranpassade PIR:s från Visonic? Jag har Next Cam PG2.
I mina pir satte jag i en liten plastbit som följde med för att göra de husdjursanpassade.Corpes skrev:
Hur fungerar det med robotdammsugare och detta larm? Jag har vanliga PIR, ej husdjursanpassade. Förresten, är det en inställning men gör i centralen så att dom blir husdjursanpassade eller är det någon hårdvaruskillnad på husdjuranpassade/icke husdjuranpassade PIR:s från Visonic? Jag har Next Cam PG2.
Utan att ha testat själv skulle jag ändå säga att den inte larmar på en robot
Jag har också strulat med taggar Gav upp till slut.C cg_1989 skrev:
Jag har haft detta larm runt ett år nu, brukar larma på med sms men stör mig på att man inte får någon kvittens att den har larmat på, eller inte har kunnat det för att någon dörr varit öppen. Går det att få den typen av kvittens tillbaka på sms när man larmar på med sms?
Nån som får status via email att funka? Jag måste gjort ngt fel? Har server via falk (tempest).
Skulle vilja få ett email när larmet slås av och på, samt alla andra "händelser". Hittat menyvalet, men inget mail verkar komma fram...
Skulle vilja få ett email när larmet slås av och på, samt alla andra "händelser". Hittat menyvalet, men inget mail verkar komma fram...
Tror du ser det i AltaniuszS SthlmCity skrev:
Den använder jag. Bara att prova den är gratis
Tack för tips, men jag har visonics app på ios och där ser man det också. Dock är appen väldigt seg. Men jag ville ha direkt kvittens på smsen, så inte riktigt vad jag sökte. kommer eventuellt byta larm system till ajax som känner lite modernare att hantera.Suhagg skrev:
Hej!
Har fått möjligheten att köpa ett Visonic Powermaster 10-PG2 med en hel drös tillbehör för en bra peng..
Skulle ni köpt en Powermaster 10 med GSM+antenn, 8 ir-detektorer, 3 brandvarnare, manöverpanel, 4 magnetkontakter och utomhussiren för ca 5 loppor?
Har fått möjligheten att köpa ett Visonic Powermaster 10-PG2 med en hel drös tillbehör för en bra peng..
Skulle ni köpt en Powermaster 10 med GSM+antenn, 8 ir-detektorer, 3 brandvarnare, manöverpanel, 4 magnetkontakter och utomhussiren för ca 5 loppor?