273 483 läst ·
932 svar
273k läst
932 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Du behöver ju en IP-adress till en fungerande server, vilket kan vara svårt att få tag på. Jag fick min uppkoppling av företaget jag köpte larmet av. Där skapade de även en användare till mig så att jag kan används mig av appen. Så det som behövs är: ip-adress, serveradress, användarkonto.
I 3:LC har jag alla*reserv
Jo jag fick en ip men den svarar inte så det är väl användare som saknas. Får jaga dem igen, man blir ju lite sugen på att få igång det.H HMNord skrev:Du behöver ju en IP-adress till en fungerande server, vilket kan vara svårt att få tag på. Jag fick min uppkoppling av företaget jag köpte larmet av. Där skapade de även en användare till mig så att jag kan används mig av appen. Så det som behövs är: ip-adress, serveradress, användarkonto.
Tack för infon. Hör av mig om/när jag får snurr på det
Har nu fått surr på PM10 mot servern och kan nå det vi VisonicGo. Nu till nästa fråga, var laddar jag ner en användarmanualen till appen? Har letat runt lite men hittar igen bra. Det finns ju många inställningar att göra. Tacksam för förslag.P PM10 skrev:
/Gunnar
Medlem
· Stockholmslän
· 23 inlägg
Vet att frågan har varit uppe tidigare men personen som ställde frågan har inte fått svar. Jag har samma fundering och undrar om någon här som har erfarenhet.
JAg undrar om det går koppla Yale doorman till Visonic powermaster 10?
JAg undrar om det går koppla Yale doorman till Visonic powermaster 10?
Just denna funktion har jag letat efter men det går väl inte att sänka volym per larmtyp? Jag skulle vilja ha full styrka vid inbrott och brand men vid vattenläckage skulle jag vilja ha ca 25% styrka på sirenerna. Det har jag inte lyckats åstadkomma.K Kane skrev:
Lite meckigt kanske men det verkar fungera (jag har själv inte provat detta)M Matrisen10 skrev:
Medlem
· Stockholmslän
· 23 inlägg
Medlem
· Stockholmslän
· 23 inlägg
Någon mer här som har problem med att logga in i appen? står att servern är otillgängligt, har försökt ringa till falck om de har driftstörningar.
Tjena!
Jag har nyligen installerat pm-10 och allt går galant förutom en sak jag undrar över...
Jag har en IR-detektor i hallen vid entrédörren som jag vill ha ingångstid/ fördröjning på när BORTA är pålarmat så att larmet inte löser så fort jag går in.
Samtidigt vill jag ju ha samma IR frånkopplad när HEMMA är pålarmat.
Jag blir bara inte riktigt klok på vilken zon jag ska tilldela denna detektor?
Någon som har bättre koll än mig?
Jag har nyligen installerat pm-10 och allt går galant förutom en sak jag undrar över...
Jag har en IR-detektor i hallen vid entrédörren som jag vill ha ingångstid/ fördröjning på när BORTA är pålarmat så att larmet inte löser så fort jag går in.
Någon som har bättre koll än mig?
Borde vara sektionstyp 1 - ingångsfördröjning. Det har jag min magnetkontakt på i alla fall och det fungerar bra.K Kullgren skrev:Tjena!
Någon som har bättre koll än mig?![]()
Ja men precis. På magnetkontakten i entrédörren har jag det oxå, men det är IR-detektorn som sitter i hallen innanför som det gäller.B Blaxtar skrev:
Jag vill ju inte ha den aktiv i HEMMA-läge.