Hade felkoder i minnet på centralen. Tryckte på ”ok” tidigare men då stod det bara ok, skulle såklart prova trycka flera gånger få att se om gamla larm låg sparade.

Jag har idag ett powermaster 10 v16. Jag funderar på att då det uppgraderat till v18 då jag sett den möjligheten finns. Är det lönt och har jag någon vinning av det?

K Krewlir skrev:
Jag har idag ett powermaster 10 v16. Jag funderar på att då det uppgraderat till v18 då jag sett den möjligheten finns. Är det lönt och har jag någon vinning av det?
Vänta ett par månader, jag har hört att V 19 skall släppas i början av nästa år :-) V 18 har några irriterande buggar så som att trådbundna detektorer inte riktigt fungerar tillfredsställande, fel hänger sig kvar i appen med mera.

Jag har precis installerat en rörelsedetektor med kamera i mitt system. Jag blir inte klok på hur jag ställer in att den ska skicka bilder till mig när larmet går. Kollade i manualen att det skulle ligga under kommunikation/pstn/GSM/rörelsedetektor. Jag har dock ingen sådant val att göra...
Hur gör jag?

K Krewlir skrev:
Jag har precis installerat en rörelsedetektor med kamera i mitt system. Jag blir inte klok på hur jag ställer in att den ska skicka bilder till mig när larmet går. Kollade i manualen att det skulle ligga under kommunikation/pstn/GSM/rörelsedetektor. Jag har dock ingen sådant val att göra...
Hur gör jag?
Har du larmet uppkopplat till en PowerManager?

B Blaxtar skrev:
Har du larmet uppkopplat till en PowerManager?
Nix.
Hur gör jag det?

K Krewlir skrev:
Nix.
Hur gör jag det?
Det är Visonic serverlösning för larmet, den krävs för att du skall kunna få bilderna skickade till dig vid ett larm. Jag har mitt larm kopplat till Falcks PowerManager i och med att jag har dem som larmcentral. Ibland har den återförsäljare som du har köpt larmet ifrån en egen PM som du kan få koppla upp larmet till. Jag har också hört att Visonic ska ha en PM som återförsäljarna kan få koppla sina kunder till om de inte har någon egen PM.

Hej,

Jag har precis installerat mitt larm och tänkte använda brandsirenerna även vid inbrottlarm. Men jag hittar inte hur jag programmerar detta, är det någon som vet?

Tack på förhand!

Redigerat:
H HMNord skrev:
Hej,

Jag har precis installerat mitt larm och tänkte använda brandsirenerna även vid inbrottlarm. Men jag hittar inte hur jag programmerar detta, är det någon som vet?

Tack på förhand!
Installatörsläge -> 02:Sekt/enheter -> ändra enheter -> branddetektorer. Under denna meny kan du ändra en rad inställningar för branddetektorerna, inklusive i vilka fall respektive detektor skall användas som siren.

Jag har provat det och satt inbrott samt brand som aktiv men när jag triggar larmet är det bara huvudenheten som tjuter.

H HMNord skrev:
Jag har provat det och satt inbrott samt brand som aktiv men när jag triggar larmet är det bara huvudenheten som tjuter.
Det är den enda inställningen jag känner till som styr detta :-/

H HMNord skrev:
Tror att jag har samma problem med att brandvarnarna inte tjuter vid ”inbrottslarm”.
Ska kanske kika närmare på detta när familjen inte är hemma nästa gång.

PM10 med nyförskaffad IP-Link.
Har någon kläm på hur man confar in en IP modul mot server. Många inställningar finns det.
Någon skrev att det gick att uppgradera versionen.
Hur?

Löste problemet med brandvarnare som inbrottlarm. Det var en liten fördröjning innan de aktiverades så var egentligen inget problem.

PM10, har du fått en serveradress och inloggning från din leverantör? Du behöver det då Visonic inte längre själva har en server aktiv att ansluta sig mot.

H HMNord skrev:
Löste problemet med brandvarnare som inbrottlarm. Det var en liten fördröjning innan de aktiverades så var egentligen inget problem.

PM10, har du fått en serveradress och inloggning från din leverantör? Du behöver det då Visonic inte längre själva har en server aktiv att ansluta sig mot.
Nej det har jag inte. Jag köpte det vi elfirman på jobbet för några år sedan och installera det själv. Det har funkat fint och kört med sms. Nu fick jag för mig att installera en IP link för att ta det över bredbandet. Har fått upp den i mitt nät men server adressen till powermanage verkar inte stämma. Någon inloggning till den ga jag ej fått. Får höra med dem igen men de är svåra att få tag på.
Men inställningarna i 3:LC Rapport våre bra om någon kunde verifiera...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.