Jag håller på att renovera en trädgårdsmöbel från trettiotalet och har hittat bra, tätt, finhyvlat virke till bordsskivan. Min fråga är hur noga virket behöver tvättas innan jag målar med oljefärg enligt konstens alla regler. Någon som vet? Behöver jag gå på med målartvätt? Det känns överflödigt.