1 404 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Virkesbrist i Sverige tydligen.
Husägare
· Västernorrland
· 2 538 inlägg
Hej, blir lite trött. Har köpt baspanel 21x145 på Byggmax för mitt garage. På huset köpte jag från en lokal bygghandel. Nu fattas det ca 80m och byggmax har inte haft det inne på mer än 4v. Inte ens kundtjänst svarar på på mina frågor om leverans tid, tom sa att att det finns hemma när det inte finns det. Har mejlat kundtjänst gått mer än 48h och inget svar. Har ringt tidigare men svaret är att de har fått i men de ser bara beställnings saldo. Varit och kollat säkert 2ggr i veckan. Värsta är att trots att bredd dimensionerna stämmer så är verkligheten annorlunda hos andra som säljer denna typ. Nån som hört om virkes brist? Enligt en som jag snackade på BM påstod det. Verkar som många byggmax i landet har problem med just denna dimension?
Kan tyvärr inte bidra med någon vettig info.
Men jag hade problem med en möbel vi köpt på Jysk för massa år sedan, det var fel håltagning på några skivor.
Efter drygt 2 månader av tjat från min sida att jag ville ha ett leveransdatum för kompletterande leverans kläcker kundtjänst medarbetaren ur sig: Vi lämnar inte ut leveransbesked för kunderna blir så upprörda när det tar lång tid...
Samma dag kom jag med släp och tippade möbeln på bakgården och fick utan allt för många protester pengarna tillbaka.
Jag får ungefär samma kompetensvibbar när man hör talas om Byggmax kundtjänst.
Men jag hade problem med en möbel vi köpt på Jysk för massa år sedan, det var fel håltagning på några skivor.
Efter drygt 2 månader av tjat från min sida att jag ville ha ett leveransdatum för kompletterande leverans kläcker kundtjänst medarbetaren ur sig: Vi lämnar inte ut leveransbesked för kunderna blir så upprörda när det tar lång tid...
Samma dag kom jag med släp och tippade möbeln på bakgården och fick utan allt för många protester pengarna tillbaka.
Jag får ungefär samma kompetensvibbar när man hör talas om Byggmax kundtjänst.
Husägare
· Västernorrland
· 2 538 inlägg
Drog faktiskt 35 km norrut till Härnösand och där skulle de ha 265m(!) enligt webben. Kom upp var det mest trasor men lyckade skramla ihop tillräckligt för mitt behov och fick 30% pga av mkt spill. Tack Byggmax!
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Virkesbrist my ass. Däremot går det alltid väldigt trögt att få hem virket från sågarna i Juli. Semestrar och sommarjobbare du vet. Seriösa återförsäljare klarar nog ändå av att hålla standarddimensionerna i lager under sommarmånaderna. Byggmax är inte en seriös återförsäljare, ta från någon annan.
Edit: såg att det löst sig ren.
Edit: såg att det löst sig ren.
Nästan alla sågverk som jag jobbar mot gör underhåll under en period i juli. Därmed går inte torkarna.
Byggmax och andra byggvaruhus borde veta om att industrin är stängd och folk på semester behöver virke och därmed köpa in extra.
Byggmax och andra byggvaruhus borde veta om att industrin är stängd och folk på semester behöver virke och därmed köpa in extra.
Husägare
· Västernorrland
· 2 538 inlägg
Som sagt sökte denna innan jag drog till Härnösand. Har många namn Z-panel, Bas panel, Mälarpanel mm men trots dimension 21x145 stämde inte bredden på den plana ytan så det skulle se konstigt ut att byta.
Fast just denna dimension verkat ha problem ser man om man kollar BM hemsida nästan ingen har lev. Specat endast ett fåtal.
Fast just denna dimension verkat ha problem ser man om man kollar BM hemsida nästan ingen har lev. Specat endast ett fåtal.
Byggmax kundtjänst är sämst, jag handlade utav dem första gången för några veckor sedan, en rätt saftig beställning på ca 50k. Beställde en massa förstärkta gångjärn som kostade 3kr/st mer än de utan förstärkning men ändå fick man hem de billiga fast man betalt för de dyrare. Ringer kundtjänst så ber de mig åka in till butiken som varorna kom från ifall jag vill reklamera. De säljer via nätet men all reklamation/garanti så måste man åka personligen till butiken. Jag har för mig att det strider mot distanslagen som man har när man handlar via nätet?
En sak säker att jag kommer inte handla fler ggr från byggmax via nätet.
En sak säker att jag kommer inte handla fler ggr från byggmax via nätet.
Klicka här för att svara