mowatom skrev:
Känslan är att de inte behövde slita så mkt på varann under högstadietiden, Yngwie spenderade väl sin tid med sin gitarr 24/7. Duktig blev han.
"Så fort bussen 541 kom tog jag upp gitarren och spelade tills bussen var framme i Vällingby, där jag tog tunnelbanan. Så fort tåget började åka in mot stan tog jag fram gitarren igen och jag satt och spelade tills vi var framme vid Slussen, där jag bytte tåg och gick sedan av i Zinkensdamm. Där gick jag upp till studion och spelade tills sista tåget tillbaka gick. Jag höll på så mellan ungefär 1977 och 1980, när jag var omkring 14-18 år."

• Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
P
Skivspelaren bortskänkt, så får bli lite streamad Sabbath i lurarna i snickeriet idag. Svårt med vinyl där ändå...
Idag fyller han 75, "the riffmaster" Tony Iommi. Sabbath med Ozzy eller Dio? För mig är det ingen svår fråga.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Jag har nog den o-rockigaste setup:en när det kommer till vinyl, en Pro-ject VTE BT kopplad till en Audio Pro drumfire (med sladdar!) :rofl:

Tänkte på den här tråden när jag bläddrade igenom effecta's katalog för dagens söndagsauktion:

https://byraneffecta.se/#/lot/32614
https://byraneffecta.se/#/lot/32155

Tycker dessa äldre spelare ser så "mysiga" ut. Har dock ingen koll på prisbilden för dessa, nätauktioner har ju en tendens att spåra ur.

• Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Spelar denna LP från 1976, väldigt bra, bluesbaserad southernrock som svänger duktigt tycker jag!
Tuesday's Gone här ger mig nästan gåshud, så bra lirar dom den.

519651609_3e7b0544-bb42-491d-a3a6-381cfd064559.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Dan1891 Dan1891 skrev:
Spelar denna LP från 1976, väldigt bra, bluesbaserad southernrock som svänger duktigt tycker jag!
Tuesday's Gone här ger mig nästan gåshud, så bra lirar dom den.

[bild]
Bra gung!

På tal om Yngwie, jag älskar honom! Kanske inte så många som orkar med hans musik i längden, men jag fastnade redan på första plattan "Rising Force" Och sen dess har jag haft en väldigt stark kärlek till mr Malmsteens musik. Ingen, absolut ingen annan, låter som Yngwie, han är helt unik. Det är ett bra betyg till en artist tycker jag. Och det är ju inte så många andra som fått en egen musikstil uppkallad efter sig :)

Albumomslag, eld, vit gitarr, "Yngwie J. Malmsteen's Rising Force" text, musikrelaterat.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Klabbarparn Klabbarparn skrev:
Kjell Höglund :heart:

[länk]

Det borde vara följerätt på dessa!
4600kr. Som hittat! :D

• Wow
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
galento
Kan ju nämna att högtalarservice skulle ha 700 per bas att fixa omkantningen + frakten
på Jamo högtalarna. Orkade trycka in cd växlaren under förstärkaren i tv kabinettet.
När man var grabb köpte man skivor på postorder från Krifo elektronik tror jag de hette , nån mer som gjorde det ?
Stereoanläggning med förstärkare och CD-växlare på hylla, Elvis Presley skivomslag på golvet.
Skapa konto

Sprang på en gammal goding i en second-handaffär i går :surprised::cool:
Rocky Burnette

• Gilla
Keiller och 3 till
  • Laddar…
galento
P Pangsjis skrev:
Sprang på en gammal goding i en second-handaffär i går :surprised::cool:
Rocky Burnette
[media]
Den plattan finns här också , var inte längesen den spelades :D

I kväll blev det denna LP från 1979, jag har nog redan tjatat om den i Hårdrockstråden, men den är så jäkla bra tycker jag så jag tar den här också :)

Färgrik popkonst-stil, ansikten, geometriska former, punktmönster, albumomslag, UFO, "Strangers in the Night" text.
Skapa konto

Ni missar väl inte det här programmet på SvtPlay:

Webbsida för SVT Play om dokumentären "The Album: Skivomslagens historia", information, play-knapp, grafik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Kul program och tack för tipset. Men tänk om det hade varit någon lite mindre amerikaniserad och kalifornienskadad person som hade gjort det och fokuserat mer på omslagen än på att låta skivbolagsfolk gotta sig i sina egna framgångar. Var är Factory Records, Hipgnosis och Warhol (mer än två okommenterade sekunder)?

Edit. Ok Hipgnosis var med lite, men utan att nämna hela deras väldigt stora påverkan på branschen.

• Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Kul program och tack för tipset. Men tänk om det hade varit någon lite mindre amerikaniserad och kalifornienskadad person som hade gjort det och fokuserat mer på omslagen än på att låta skivbolagsfolk gotta sig i sina egna framgångar. Var är Factory Records, Hipgnosis och Warhol (mer än två okommenterade sekunder)?

Edit. Ok Hipgnosis var med lite, men utan att nämna hela deras väldigt stora påverkan på branschen.
Hipgnosis regerar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.