Veritas skrev:
Jag har endast beställt från Ellma vid ett tillfälle....men, skulle inte tveka att beställa igen skulle det vara så att det behövs.

Allt jag har beställt från olika företag inrikes som utrikes via nätet de senaste 10 åren.... stort som smått.....har inneburit att jag betalat i förväg med antingen kort, via Paypal eller banköverföring.....aldrig haft några problem.

Väljer man "cash on delivery"/postförskott så brukar det vara förenat med en avgift.....varför skulle jag välja det alternativet framför att betala i förväg?

Responsen & tillgängligheten av Ellma när jag kontaktade dem var mycket god.
Förstår hur du menar , men när det ända alternativet är förskottsbetalning så det annorlunda.
Det är vanligt att göra så utomlands men inte i Sverige , man ska kunna betala per faktura också som alternativ tycker jag.
Vad finns det för garantier att man inte blir blåst ?
Det är ganska mycket pengar man ligger ute med!

Theodor1 skrev:
Vad finns det för garantier att man inte blir blåst ?
Nu är det ju inte ett nytt okänt Företag utan tidigare kunder...... det är ju ca 6 år sedan jag beställde från dem.
Det må vara mycket pengar för dig & mig....men långt ifrån tillräckligt för att ett Företag med självbevarelsedrift skall skita ner sig om fingrarna & svartlista sig själva.

Du må ha rätt där.
Men som kund vill man ändå ha lite mer säkerhet

Hej alla!
Är ny här på forumet och ska bygga räcke till en altan på ca 90m2.
Har sneglat på Ellma och de låg rätt bra i pris plus att det är underhållsfritt. Är dom som handlat därifrån fortfarande nöjda?

Mvh

S samichel skrev:
Hej alla!
Är ny här på forumet och ska bygga räcke till en altan på ca 90m2.
Har sneglat på Ellma och de låg rätt bra i pris plus att det är underhållsfritt. Är dom som handlat därifrån fortfarande nöjda?

Mvh
Inne på 6e året med staket och grind från ellma och ser fortfarande nytt ut, mycket nöjd.

Funderar även jag på ett staket från Ellma. Är ni fortfarande lika nöjda?

Ja funkar hur bra som helst. Tvättar av på våren med högtryckstvätt så blir det vitt och fint igen. Enda nackdelen som jag ser är att det inte är så stabilt, så man kan inte stå och hänga på det.

• Gilla
Bolian
  • Laddar…
B Bolian skrev:
Funderar även jag på ett staket från Ellma. Är ni fortfarande lika nöjda?
Fortfarande nöjd. Tvättade av staketet med alkalisk avfettning för någon vecka sen och ser nytt ut igen, 9e året Har även skaffat insynsskydd från ellma på baksidan runt vårt poolområde så enkelt att sätta upp och så snyggt!

• Gilla
Veritas och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.