Hej. Jag ska bygga en vinterträdgård där jag kommer använda höga kantelement, 900 mm höga. Detta eftersom vi bor i ett hus med källarvåning och vi vill kunna kliva in i uterummet utan trappsteg. Jag vill heller inte bygga på med singel under kantelement, utan kantelementsbottnen hamnar istället 100 mm under marknivån. Det jag funderar på är om man kan bygga enbart med isoleringsskivor från kantelementsbotten tills man kommer upp till "betongnivån"? Det kanske går men jag får en känsla att det blir en väldigt lätt konstruktion av det. Eller behöver man lägga in singel till en viss höjd innanför elementen, padda, och sedan börja bygga på med isoleringsskivorna?
Jag lägger upp en bild på hur konstruktionen är tänkt att se ut.
Jag lägger upp en bild på hur konstruktionen är tänkt att se ut.
Klicka här för att svara
