Har en betongpool som med anledning av renovering av pannrum, där pump, filter & värmealäggning står, numera är urtappad. Min fråga är om man kan låta poolen, som är 8x4 2,5m djup på djupaste delen, stå tom över vintern i Stockholm eller om jag måste vattenfylla den?
En annan fråga som dykt upp är hur lång livslängd det är för ett sandfilter samt värmeväxlare som använts tillsammans med oljepanna (70grader). Det jag är ute och fiskar efter är givetvis om det är lika bra att byta dessa delar när jag ändå renoverar pannarummet eller om man kan vänta. Vill ju inte att grejerna ska gå sönder men vill ju inte heller lägga ut pengar i onödan.
Tackar på förhand för er hjälp!