2 287 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Vinkel i mässing - bäja 2mm platt mässingstång
Hej, (Bäja i heading ska vara böja men jag lyckas inte hitta hur man editerar headings..)
Jag har ett hus med lösa innerbågar till fönsterna och vissa i ett burspråk är knepiga att hålla på plats av olika anledningar.
Jag tänkte göra mässingsvinklar kanske 30mm breda och 30mm plåt på var sida (typ öron eller vad man ska kalla det). Jag hittar inga sådana men ser att det finns mässingsprofiler typ plattstång på 2mm, går det att böja sådana 90 grader eller går mässingsmaterialet sänder?
Tacksam för tips
Jag har ett hus med lösa innerbågar till fönsterna och vissa i ett burspråk är knepiga att hålla på plats av olika anledningar.
Jag tänkte göra mässingsvinklar kanske 30mm breda och 30mm plåt på var sida (typ öron eller vad man ska kalla det). Jag hittar inga sådana men ser att det finns mässingsprofiler typ plattstång på 2mm, går det att böja sådana 90 grader eller går mässingsmaterialet sänder?
Tacksam för tips
En liten skiss eller möjligen en bild på hur du har tänkt dig skulle underlätta. Jag har lite svårt att inse hur din tänkta vinkel skall se ut. Vill du bocka mässingsbiten i den ”styva” riktningen?
Hej,
Vill bocka det som en spikvinkel typ, alltså bara en vinkel som ska vikas på kortsidan.
typ såhär fast utan hål och i mässing för de kommer synas i fönsterna..
https://www.proffsproduktershop.se/...l7__1UGtiN_LeAJXbtR6FZDYk4adZW2caAg_REALw_wcB
Vill bocka det som en spikvinkel typ, alltså bara en vinkel som ska vikas på kortsidan.
typ såhär fast utan hål och i mässing för de kommer synas i fönsterna..
https://www.proffsproduktershop.se/...l7__1UGtiN_LeAJXbtR6FZDYk4adZW2caAg_REALw_wcB
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden