jag ska glasa in en altan ouppvärmd men lite isolering i väggen och golvet / taket.

jag tänkte väggen inifrån och ut:

invändig liggande panel
vindskyddspapp
regelstomme( ej impregnerad)
isolering mellan regelstommen
vindskyddspapp
liggande läkt
stående läkt
liggande ytterpanel

funkar detta eller kommer det bli problem inne i väggen?
 
Varför vill du ha vindskyddspapp under den invändiga panelen?

Men oavsett anledning:
använder du vindväv så behöver du nog inte oroa dig för fuktproblem. Den andas bra...
 
jag har en hel rulle 30x1.25m vindpapp AC350 T-emballage hemma så jag tänker använda den.

orsaken till att ha även på insidan är för att inte få "läckage" av väggisolering mellan innerpanelen. Kanske onödigt dock.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.