Jag och min sambo har precis köpt ett radhus och i väntan på tillträde så gick vi igår runt på baksidan för att planera så uppdagades ett problem.
Min sambo är lärare och barnen vägg i vägg med oss är hennes elever. Så när vi stod där och diskuterade och planerade så ploppade 2 huvuden upp och började ställa 1000 frågor. Enligt min sambo så är dessa barnen sådana och även om jag tycker om barn så kan jag känna att jag vill kunna sitta på baksidan utan att bli frågad i tid och otid om vad jag gör.
I dagsläget är där ett plank på ca 1.8 m men då våran tomt ligger ca en halvmeter lägre än deras så är det bara 1.3 m på deras sida. Enligt vad jag hittat så får man lov att bygga ett plank i samband med uteplats på 1.8 m högt 3.6 m långt. Men i o med att deras tomt är såpass mycket högre så undrar jag om vi inte borde få lov att slänga på ytterligare x antal cm för att slippa ständiga frågor?
För det blir ju inte högre än 1.8 m på deras sida?
Fråga grannar och säg också att det är för att det är hennes elever och det är bra både för henne och för barnen att de har möjlighet att skärma av sig från varandra.
Är ni överens, då är det ingen som behöver blanda in kommunen
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.