Hej! Vi bygger en liten bastu och har fastnat på ett steg.
1. Vi använder vindskydd halotex wind standard black och överallt står det att man ska montera med texten utåt. Däremot så har denna variant ingen text utan är helt svart. Ska den glansiga sidan eller den matta vara utåt?
2. Är det viktigt att vindskyddet går hela vägen upp i husets sluttande sida? I boken vi följer låter de bara panelen sticka upp hela vägen men skippar vindskyddet längst upp vad vi kan se. Bifogar bild på vad jag menar:
Tack på förhand!! //Tilde
1. Vi använder vindskydd halotex wind standard black och överallt står det att man ska montera med texten utåt. Däremot så har denna variant ingen text utan är helt svart. Ska den glansiga sidan eller den matta vara utåt?
2. Är det viktigt att vindskyddet går hela vägen upp i husets sluttande sida? I boken vi följer låter de bara panelen sticka upp hela vägen men skippar vindskyddet längst upp vad vi kan se. Bifogar bild på vad jag menar:
Tack på förhand!! //Tilde
1) goolar man så ser man matta sida är "utåt" som det brkar vara med material på rulle att öppna och rulla ut och rätt sida är färdig 
2) inte blir det sämre av att sätta vindskyddet på markerade delen.. tänker mig panelen går upp till underkant takpanel och följer vinkeln.
2) inte blir det sämre av att sätta vindskyddet på markerade delen.. tänker mig panelen går upp till underkant takpanel och följer vinkeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för svar! Man kan alltid lita på detta forum ☺️HogeN skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Standard vattenlås passar ej i avlopp för tvättstuga
Vatten & Avlopp -
Gammal standard ventilations rör 130mm
Ventilation -
Ljudisoleringen i tilluftsventiler, hur bra är dagens standard?
Ventilation -
standard för den "lilla" nollplinten?
El -
Sammanställning av reglerna för badrum enligt någon av standarderna
Badrum