hej
har en fundering:
tidigare hade vårt hus 1 bräda som vindskiva med en rundad avslutniing nertill.
nu när vi byter tak (o bygger till) så har byggaren vi använt beställt hem virke för att ha 2 skivor på varandra( som de flesta hus har nu).
Är det bäst att ha 2 eller är det bara tycke o smak? jag hittar exvis 195 höga skivor som kan användas som vi hade förr.
vad ansr ni är bäst och varför?
finnsdet högre brädor?

se bild för förtydling(kanske)
 
  • vindskiva 1,2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser smäckrare ut med två.
 
En bräda tenderar ofta att slå sig och vrida sig, för att minimera detta så fräser man spår på baksigan av breda brädor. Skulle inte satsat på 1 om det inte är en designfråga som förändrar husets karaktär.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.