hej
har en fundering:
tidigare hade vårt hus 1 bräda som vindskiva med en rundad avslutniing nertill.
nu när vi byter tak (o bygger till) så har byggaren vi använt beställt hem virke för att ha 2 skivor på varandra( som de flesta hus har nu).
Är det bäst att ha 2 eller är det bara tycke o smak? jag hittar exvis 195 höga skivor som kan användas som vi hade förr.
vad ansr ni är bäst och varför?
finnsdet högre brädor?
se bild för förtydling(kanske)
har en fundering:
tidigare hade vårt hus 1 bräda som vindskiva med en rundad avslutniing nertill.
nu när vi byter tak (o bygger till) så har byggaren vi använt beställt hem virke för att ha 2 skivor på varandra( som de flesta hus har nu).
Är det bäst att ha 2 eller är det bara tycke o smak? jag hittar exvis 195 höga skivor som kan användas som vi hade förr.
vad ansr ni är bäst och varför?
finnsdet högre brädor?
se bild för förtydling(kanske)
Medlem
· Västragötaland
· 870 inlägg
En bräda tenderar ofta att slå sig och vrida sig, för att minimera detta så fräser man spår på baksigan av breda brädor. Skulle inte satsat på 1 om det inte är en designfråga som förändrar husets karaktär.
Klicka här för att svara
