1 739 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Vindpapp, vindsisolering.
Har du ett ytskikt som förhindrar luft att blåsa över ytan på isoleringen (även konvektionsluftströmmar längs med en lodrät isolerad yta ska man vara försiktig med) så behövs ingen vindpapp, eller motsvarande vindskyddande produkt.
Så har du inget golv eller liknande ovanför isoleringen så kan pappen göra nytta. Är det väldigt vindstilla på just din vind så är den kanske onödig, men vill du chansa?
Så har du inget golv eller liknande ovanför isoleringen så kan pappen göra nytta. Är det väldigt vindstilla på just din vind så är den kanske onödig, men vill du chansa?
Det blir inget golv ovanpå.
Masoniten i snedtaket slutar ca 15cm ovanför isoleringen, det finns även en ventil i varje gavel.
Så då blir det alltså att försöka lägga dit vindpapp så tätt det går. Kan bli svårt vid takstolarna precis vid yttertaket.
Är det vanlig svart vindpapp man använder?
Masoniten i snedtaket slutar ca 15cm ovanför isoleringen, det finns även en ventil i varje gavel.
Så då blir det alltså att försöka lägga dit vindpapp så tätt det går. Kan bli svårt vid takstolarna precis vid yttertaket.
Är det vanlig svart vindpapp man använder?
Klicka här för att svara