Ska isolera ett gammalt garage och takstolar ligger åt fel håll så får göra ett slags undertak för att få luftspalt mellan isolering och tak... Finns en liten öppning som takfotsventilaton men behöver nog såga upp den lite.. Ska man sätta vindavledare över hela taket? Då blir det juh ingen luft mellan vindavledaren och isolering?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej och välkommen!
Vad du menar med att takstolarna går åt fel håll ? Förstår jag inte. Men luftspalten gör man mellan takstolarna nere vid takkanten och uppe vid nock. Vid nock finns fler alternativ på lösning men mögelstopparen är ett enkelt sätt att lösa ventilationen.
Vad du menar med att takstolarna går åt fel håll ? Förstår jag inte. Men luftspalten gör man mellan takstolarna nere vid takkanten och uppe vid nock. Vid nock finns fler alternativ på lösning men mögelstopparen är ett enkelt sätt att lösa ventilationen.
Kan inte få luftspalt eftersom det ligger hus på sidorna.. Så för att få "luftgenomströmning " måste jag ha en öppning på vardera kortsida så jag kan inte lägga isoleringen mellan takstolarna. utan blir tvungen att bygga ett undertak så jag kan få luften att Gå under takstolarna - mellan isoleringen.. Men det jag undrar egentligen är om jag behöver ha nåt över isoleringen eller kan den ligga "naken" till tak?
Är väldigt tacksam för att du tog dig tid att svara. Och tack för välkomnandet
Är väldigt tacksam för att du tog dig tid att svara. Och tack för välkomnandet
cecar33 skrev:
Klicka här för att svara