Har en stor öppen vind med liten lucka utifrån 60×60cm.

skulle vilja sätta in en vindslucka inifrån hallen men mitt problem är att isoleringen ligger på golvet i vinden.

tanken är att vinden ska användas för förvaring.

Funkar de att bara lägga osb skivor rakt över isoleringen på golvet. Eller behöver jag tänka på något? Fukt, mögel osv.
Tack

Du får sätta distanser på hanbjälkarna så att golvet inte hamnar på isoleringen.
Sen är väl OSB ingen höjdare att lägga, tveksamt om det kommer att hålla. Isåfall får du regla upp ett undergolv först.

M Maestrono skrev:
Du får sätta distanser på hanbjälkarna så att golvet inte hamnar på isoleringen.
Sen är väl OSB ingen höjdare att lägga, tveksamt om det kommer att hålla. Isåfall får du regla upp ett undergolv först.
Hej.
Tack för svar. Vad händer om golvet hamnar på isoleringen?

Jonnyss Jonnyss skrev:
Hej.
Tack för svar. Vad händer om golvet hamnar på isoleringen?
Ingenting så länge inte isoleringen trycks ihop..

Jag skulle hellre lägga ett enkelt furugolv eller en kraftig råspont på takstolens underram, behövs det får du sala på så du kommer i ovankant med isoleringen.

Glöm inte att isolera vindsluckan noggrant om du tar upp hål från uppvärmt utrymme, varm fuktig luft smiter lätt upp och kondenserar på råsponten eller ev fönster om det finns glipor vid vindsluckan.

Hej
Vill inte lägga mig i egentligen,men min tanke är strunta i projektet helt. Grejor som stuvas undan på en liten vind brukar aldrig komma bort därifrån. Sälj det istället

• Gilla
Anonymiserad 128745 och 1 till
  • Laddar…
Har också kallvind. Vi tog upp en lucka på gaveln istället för att använda den innefrån.

Mycket enklare att få in brädor, dörrar och annat bra o ha man vill förvara där. Du kan ändå inte förvara kläder osv så det blir mest stora skrymmande grejor.

Råspont som golv men främst en gång i mitten och några mindre sektioner.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.