859 läst ·
5 svar
859 läst
5 svar
Vind till förvaringsyta
Har en stor öppen vind med liten lucka utifrån 60×60cm.
skulle vilja sätta in en vindslucka inifrån hallen men mitt problem är att isoleringen ligger på golvet i vinden.
tanken är att vinden ska användas för förvaring.
Funkar de att bara lägga osb skivor rakt över isoleringen på golvet. Eller behöver jag tänka på något? Fukt, mögel osv.
Tack
skulle vilja sätta in en vindslucka inifrån hallen men mitt problem är att isoleringen ligger på golvet i vinden.
tanken är att vinden ska användas för förvaring.
Funkar de att bara lägga osb skivor rakt över isoleringen på golvet. Eller behöver jag tänka på något? Fukt, mögel osv.
Tack
Ingenting så länge inte isoleringen trycks ihop..Jonnyss skrev:
Jag skulle hellre lägga ett enkelt furugolv eller en kraftig råspont på takstolens underram, behövs det får du sala på så du kommer i ovankant med isoleringen.
Glöm inte att isolera vindsluckan noggrant om du tar upp hål från uppvärmt utrymme, varm fuktig luft smiter lätt upp och kondenserar på råsponten eller ev fönster om det finns glipor vid vindsluckan.
Har också kallvind. Vi tog upp en lucka på gaveln istället för att använda den innefrån.
Mycket enklare att få in brädor, dörrar och annat bra o ha man vill förvara där. Du kan ändå inte förvara kläder osv så det blir mest stora skrymmande grejor.
Råspont som golv men främst en gång i mitten och några mindre sektioner.
Mycket enklare att få in brädor, dörrar och annat bra o ha man vill förvara där. Du kan ändå inte förvara kläder osv så det blir mest stora skrymmande grejor.
Råspont som golv men främst en gång i mitten och några mindre sektioner.
Klicka här för att svara