Posta bilder på kopplingsplinten, annars kan vi inte se om du har gjort rätt.
Tänk på att det är 60Hz i USA, förhållandet V/Hz blir fel. Har man otur kan man råka ut för magnetisk mättning när man kör en 60Hz motor på 50 Hz. Detta eftersom lindningen får magnetiseringsström under en längre tidsperiod än vad den konstruerats för.
Blanda inte in 400V här, motorn ska gå på 115V 60Hz eller 230V 50Hz efter omkoppling enligt manualen. Googla på 3000 ACIAG A skrev:
Lägg gärna ut bilder på de scheman som finns i den lilla huven, gick inte att tyda PDF filen för manualen. Helt klart verkar den dimensionerad för att köras på 50 Hz så det är nog bara en fråga om att koppla rätt för att den ska funka.
Jag tycker ritningarna är lite luddiga. I alla fall kablarna som kommer ut från motorn skarvade jag ihop med en ölflex kabel. Där parterna 1 till 8 gick till respektive part i ritningen. dvsfusion skrev:
1.Blå
2.vit
3.orange
4.gul
5.svart
8.röd
omkopplarns spak satte jag som på bilden och sen kopplade jag in andra änden på ölflexen i omkopplarn där L1 är fas och L2 är nollan part fyra kopplade jag ihop med nollan så som på bilden(matningen kommer i separat kabel.). 2 och 3 kopplade jag ihop på mitten bläcket. Och så vidare. När jag manuvrerar spaken så händer det inget och efter en stund så löser säkringen. Jag dubbel kollade allt. Så frågan är vad man gör som är fel eller om man har missat något.
Brytaren är inte symmetrisk! L1 och "1 Blue" måste vara på den sida som blir kortsluten oavsett om du kör "framåt" eller "bakåt". Det bör vara anslutningarna längst bort från spaken.
Mät! (och lägg upp bilder på din koppling)
Så här funkar brytaren internt:
Mät! (och lägg upp bilder på din koppling)
Så här funkar brytaren internt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder