Hej! Har nu letat efter något sätt att avgöra vilken typ av fasadputs vi har på vårt hus som en "okunnig" kan använda men hittar inget!? Huset är byggt på betongplatta 1980. Putsen är dryga 5 cm tjock och det finns sprickor lite här och var. Finns det inget kemiskt kit eller annan metod man kan använda för att avgöra om det är tex kalkbruk eller ej? Alla tips välkomnas!