Hej!
Jag och sambon flyttade in i vårt hus, en Fiskarhedenvilla byggd 2007, i maj och kämpar nu med att lära oss och försöka förstå oss på allt vad husägandet innebär (det är en aning överväldigande faktiskt). Nu har turen kommit till ventilationen. Vi har FTX-ventilation och har förstått att rengöring och filterbyte behöver göras regelbundet, men har inte ännu kommit till att ta tag i det. Idag tändes dock lampan som indikerar att det är dags att byta filter, så nu tänkte jag ta och beställa ett nytt sådant. Kruxet är att jag inte hittar exakt vilken modell det är vi har! Vi har en bruksanvisning och på den står det Villavent VX-400/700 EV. Jag tolkar det nu när jag googlar filter som att det är antingen 400 ELLER 700 och att bruksanvisningen gäller för båda. Jag har kikat på undersidan av aggregatet som sitter i tvättstugan och hoppades att där skulle finnas ett klistermärke där modellen stod angiven, men tyvärr hade jag inte sådan tur. Så, hur vet jag nu vad jag ska beställa för filter?

Bifogar en bild här, hoppas det hjälper :)

Tack på förhand för vägledning!
(PS. Känner mig nu som en äkta husägare då både jag och sambon nu har varsitt konto här på byggahus!)

• Ventilationsaggregat från Systemair med kontrollpanel, röd indikeringslampa för filterbyte lyser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hej igen!
Nu hittade jag ett klistermärke i alla fall! Öppnade luckan där filtret sitter och där fanns det!
Det är en VX 400 EV. Uppdaterar här ifall någon annan förvirrad husägare har samma fråga :) Så nu ska här beställas filter!

• Klistermärke på VX 400 EV-L Heat ventilationsenhet med teknisk information och kontrollsignatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
39x och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.