Hej!
Vi letar efter en tomt i Karlstad, gärna Järpetan/Djupdalen-området eller Ulvsby. Vi vill gärna ha en större tomt som ligger lite lantligt och inte inklämt mellan andra hus. Varför bygger man så trångt i Karlstad (det är ett helt annat ämne men jag kan inte riktigt förstå varför husen ska klättra på varann?!)
Är det någon som har erfarenhet o kan berätta hur det går till att köpa en tomt direkt från en markägare, tex en bonde? Vad ska man tänka på och hur lång tid tar det från att man får köpa loss, får bygglov och kan ta första spadtaget? Vi har funderat på ett Älvsbyhus, tillverkningen är nära Karlstad och vi har hört mkt bra om hustillverkaren. De har dessutom angett pris på alla sina kataloghus, vilket många andra husföretag inte har.
Tacksam för alla tips!