20 331 läst ·
50 svar
20k läst
50 svar
Villalarm förslag?
Verisure är skräp!
varför?
1:du är inte egen herre över larmet.
2:larmet är serverbaserat (fungerar endast med verisures egna servrar.
3
u äger inte larmet, (det står i det finstilta) du äger allt utom centralen.
4: dålig kvalitet.
5:man kan inte nyttja larmet om man inte har abb.
köp något från teletec eller liknande, obs se till att ha central och map separerade.
varför?
3
köp något från teletec eller liknande, obs se till att ha central och map separerade.
lobboman skrev:Verisure är skräp!
varför?
3u äger inte larmet, (det står i det finstilta) du äger allt utom centralen.
1: De allra flesta konsumenter har inte tillräckliga kunskaper för att installera och drifta ett avancerat larm. För dessa konsumenter är det ju säkert och bekvämt att låta någon som kan fixa detta. Verisure bjuder förmodligen på det larm som erbjuder kunden mest möjligheter att vara herre över sitt larm gemte mot liknande aktörer på marknaden.
2: bra med driftsäker teknik.
3: I dagens finstilta är denna beskrivning borttagen. Du äger larmet.
4: Låter inte så trovärdigt att bara säga att det är dålig kvalitet utan att precisera vad som är dåligt? Har du något exempel?
5: stämmer inte. Du går att använda larmetsfunktioner utan abonnemang och styra det via kostnadsfria mina sidor och app.
Så rätt mycket fakta fel i ditt inlägg.
Jag köpte svensk huvudenhet (TryggaHem brandad Powermaster Complete) för att få svenska menyer, manual och talsyntes. Däremot har jag köpt till sensorer från England och de har funkat bra, förutom temperaturlarm (MCT-560) som inte verkar vara kompatibel med min huvudenhet (eller dess firmware).Nyfniken skrev:
Hej, är lite kluven i valet av larm. Köpte nyligen ett hus med ett äldre trådlöst verisure-larm installerat och en månadskostnad på 290 kr. Inget att ha med andra ord.
Jag var hela tiden inne på att köpa och installera ett eget trådlöst larm och nästan bestämt mig för Agility 3. Med det paketet jag vill ha (2 kameror, gprs- och ip-modul osv) så skulle det landa på ca 13000 kr. MEN, för att gprs ska fungera så behöver jag väl ett simkort och ett abonnemang eller hur? Vad kostar detta i månaden?
Vidare, så är det så att min sambo egentligen vill ha koppling till en larmcentral. I alla fall så vill hon ha möjlighet att göra en sån koppling, vilket man ju kan med ett Agility-larm? Men vad kostar en sådan koppling per månad?
Så säg att jag köper ett Agilitylarm (avskrivning på elektronikprylar 13000/36 = 360 kr /mån) + simkort-abb + koppling till larmcentral då hamnar jag på en rejäl slant i månaden. Även utan larmcentral så kostar det.
Nu till min egentliga fråga. Ringde Verisure häromdagen och sa upp det gamla abonnemanget och berättade om mina planer för framtida larm. Då fick jag följande erbjudande. De kommer och tar bort mitt gamla larm och installerar deras senaste plus-paket som innehåller ungefär det som jag behöver.
De passar också på och byter mina gamla dekaler till nya. Kostnad för detta 0 kr.
Sedan är det en månadskostnad på 369 kr inkl. fria uttryck och fri service. Ingen bindningstid. 3 mån uppsägningstid. Jag äger larmet (samtliga delar) om jag säger upp. Vet inte hur dugligt det blir utan abonnemang, men om det stämmer som Mr9 skriver ovan så går det fortfarande att använda. Dessutom tillkommer det hela tiden nya småkul funktioner hos Verisure, tex övervakning av klimat mot anticimex, koppling till Yale Doorman mfl.
På det hela så är deras produkter snyggast i klassen
Hur ska man tänka?
OBS! Jobbar absolut inte på Verisures säljavdelning
Jag var hela tiden inne på att köpa och installera ett eget trådlöst larm och nästan bestämt mig för Agility 3. Med det paketet jag vill ha (2 kameror, gprs- och ip-modul osv) så skulle det landa på ca 13000 kr. MEN, för att gprs ska fungera så behöver jag väl ett simkort och ett abonnemang eller hur? Vad kostar detta i månaden?
Vidare, så är det så att min sambo egentligen vill ha koppling till en larmcentral. I alla fall så vill hon ha möjlighet att göra en sån koppling, vilket man ju kan med ett Agility-larm? Men vad kostar en sådan koppling per månad?
Så säg att jag köper ett Agilitylarm (avskrivning på elektronikprylar 13000/36 = 360 kr /mån) + simkort-abb + koppling till larmcentral då hamnar jag på en rejäl slant i månaden. Även utan larmcentral så kostar det.
Nu till min egentliga fråga. Ringde Verisure häromdagen och sa upp det gamla abonnemanget och berättade om mina planer för framtida larm. Då fick jag följande erbjudande. De kommer och tar bort mitt gamla larm och installerar deras senaste plus-paket som innehåller ungefär det som jag behöver.
De passar också på och byter mina gamla dekaler till nya. Kostnad för detta 0 kr.
Sedan är det en månadskostnad på 369 kr inkl. fria uttryck och fri service. Ingen bindningstid. 3 mån uppsägningstid. Jag äger larmet (samtliga delar) om jag säger upp. Vet inte hur dugligt det blir utan abonnemang, men om det stämmer som Mr9 skriver ovan så går det fortfarande att använda. Dessutom tillkommer det hela tiden nya småkul funktioner hos Verisure, tex övervakning av klimat mot anticimex, koppling till Yale Doorman mfl.
På det hela så är deras produkter snyggast i klassen
OBS! Jobbar absolut inte på Verisures säljavdelning
Redigerat:
gprs löses lätt och billigt med "kontantkort". Finns hos alla stora telebolag.
Ok, så detta är inga stora summor. Nackdel är väl att man måste hålla koll och fylla på kontaktkortet.HasseTeknik skrev:
Någon som har pris på koppling till larmcentral? Gissar på att varje uttryck kostar också? (verisure har fria)
Glömde räkna in inomhussiren på Agility vilken går på 1600 kr. Snart uppe och nosar på 15000-nivå. Undrar varför samtliga delar till Agility är dyrare än de till Verisure? Agilitys prylar ser dessutom ut som om de var tillverkade på 80-talet.
Kan rekommendera Telia kontantkort Årskort surf för Agility 3 vid användning av Risco Cloud om man inte har LAN-modul, går att fynda dessa årskort på diverse auktioner.Adamski74 skrev:
Medlem
· Västmanland
· 304 inlägg
Hade kontakt med Falcks ang. Agility med kamera. Då sålde de larmet med debiterade utryckningar och en klart bra månadskostnad. Kolla om det gör det fortfarande går att få.
Agilitycentralen ser visserligen ut som -tja ngt billigt iaf- men den ska väl monteras lite undangömd ändå, så whats the prob...? Många andra hemlarm har ju också komponenter som ser väldigt mysko ut i mitt tycke.
Har man mölighet till gprs i larmet anser jag iaf att man ska ta den lilla extrakostnaden med ett m2m-kort. De är speciellt framtagna för datatrafik och då kan man också vara ganska säker på att alla ettor och nollor kommer fram så att larmcentralens dator kan förstå larmmeddelandet.
Agilitycentralen ser visserligen ut som -tja ngt billigt iaf- men den ska väl monteras lite undangömd ändå, så whats the prob...? Många andra hemlarm har ju också komponenter som ser väldigt mysko ut i mitt tycke.
Har man mölighet till gprs i larmet anser jag iaf att man ska ta den lilla extrakostnaden med ett m2m-kort. De är speciellt framtagna för datatrafik och då kan man också vara ganska säker på att alla ettor och nollor kommer fram så att larmcentralens dator kan förstå larmmeddelandet.
Menar du att de sålde endast larmpaketet och sedan kunde man abonnera på koppling till larmcentralen för billig peng? Det är inget som står på hemsidan i alla fall. Jag får ett betydligt sämre (mindre) paket än Verisures med installations- och startavgift på 3290:- och sedan kostar det 329:- per mån. Dessutom äger man inte komponenterna i grundpaketet + 12 månaders bindningstid.barfotalasse skrev:Hade kontakt med Falcks ang. Agility med kamera. Då sålde de larmet med debiterade utryckningar och en klart bra månadskostnad. Kolla om det gör det fortfarande går att få.
Verisures har både ip- och gsm-modul i sitt larm. Om jag nu ska handla Agility, ska man köpa båda modulerna (kan de ens samspela?) eller måste man välja det ena eller det andra?
Tips på bra och billigt m2m-kort?
Redigerat:
Medlem
· Västmanland
· 304 inlägg
Kan ju vara så att jag (möjligtvis) hade kontakt med en representant som kunde göra lite på priset, men just då sålde de Agilitylarm utan fria utryckningar. Sales point: Genomsnittlig larmkund hade en utryckning vart fjärde år så varför betala onödigt mycket. Möjlighet till billig uppkoppling till Falck verkar fortfarnade finnas. Se tex larmhem.se
Vad jag förstod kunde Agility kommunicera samtidigt via modem/telefonjack/simkort med instickskortet monterat. =Tre larmvägar då.
M2M finns som både kontantkort och (billigt) abonnemang. Se tex m2mbutiken.se
Vad jag förstod kunde Agility kommunicera samtidigt via modem/telefonjack/simkort med instickskortet monterat. =Tre larmvägar då.
M2M finns som både kontantkort och (billigt) abonnemang. Se tex m2mbutiken.se
Redigerat: