Peter sv Vilken router har du?

Jag själv har en dator som router. Mina föräldrar och svärföräldrar använder routern som respektive tjänsteleverantör har.

petersv skrev:
Jag själv har en dator som router. Mina föräldrar och svärföräldrar använder routern som respektive tjänsteleverantör har.
Men om du har telia öppen fiber så följde det väl med en router Technicolor eller liknande?

Det sitter en Inteno som mediakonverterare (bryggat läge).

Vi är anslutna till öppen fiber dock har föreningen ändå lyckats låsa oss till telia på 3 år.

Konstigt. Fast fick ni ett bra pris? Normalt ger det läge månadsavgift med bindning.

Vi har avtal med Telia som kommunikationsoperatör i 10 år, men inget särskilt med tjänsteleverantör.

Nej det kan jag inte påstå det är priset som står på Telias sida 375 kr för 100/100 sedan tillkommer en kostnad för tv på 275kr.
Det var tyvärr inget som vår förening förhandlade fram, det är 1 år kvar får se vad som händer sedan, blir nog inkulderat i avgiften då de flesta ändå verkar teckna ett abonnemang att få med basutbudet för tv där vore inte helt fel och slippa betala 700+kr månaden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.