Hej!
Är det någon här som byggt nytt med Villa Varm? Ungefär vad har priset landat på?
Det vi funderar mest på är vad man ska räkna med att dragning av el/VVS kostar (exklusive anslutningsavgifter till kommunen, för det har vi hyfsad koll på). Sen är det också intressant att höra vad era kök/badrum har landat på, det varierar förstås kraftigt beroende på vad man vill ha för stil/kvalitet, men något riktmärke hade varit bra att ha.
Berätta gärna om ert helhetsintryck av VV som husleverantör, fördelar, nackdelar etc.
Tack på förhand!
Är det någon här som byggt nytt med Villa Varm? Ungefär vad har priset landat på?
Det vi funderar mest på är vad man ska räkna med att dragning av el/VVS kostar (exklusive anslutningsavgifter till kommunen, för det har vi hyfsad koll på). Sen är det också intressant att höra vad era kök/badrum har landat på, det varierar förstås kraftigt beroende på vad man vill ha för stil/kvalitet, men något riktmärke hade varit bra att ha.
Berätta gärna om ert helhetsintryck av VV som husleverantör, fördelar, nackdelar etc.
Tack på förhand!
Hej, bygger just nu ett Villa varmhus.
Eftersom att vi bygger just nu så har vi inga slutgiltiga priser på allt ännu.
Men vi verkar hålla budgeten och dom flesta kritiska momenten och överraskningarna är förbi.
Huset och allt som ingår där landade på 1.572.000kr om jag inte missminner mig.
Firman som gjorde grunden drog tappvatten, golvvärmeslingor samt avlopp i plattan.
Övrig VS med komplett bergvärme och radiatorer på övervåningen landade på 300.000kr.
Dock utan porslin och kranar.
El 150.000kr. Då är det många uttag i varje rum, samt många mediauttag.
Vårat kök från Ikea gick loss på 40.000kr I det priset är det stommar, fronter, inredning i lådorna, belysning under överskåp, spottar i överskåp, diskmaskin, beslag.
Har räknat på ytterligare 15-20.000 för bänkskivor, hov, blandare och kakel.
Vitvaror landar på runt 45.000kr.
Badrummen gör jag själv,
Vårat hus är på 186kvm, i klassisk stil
Kolla gärna in min projekttråd om du inte redan gjort det:
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/230211-bygger-ett-2-planshus-i-sodermanland.html
Eftersom att vi bygger just nu så har vi inga slutgiltiga priser på allt ännu.
Men vi verkar hålla budgeten och dom flesta kritiska momenten och överraskningarna är förbi.
Huset och allt som ingår där landade på 1.572.000kr om jag inte missminner mig.
Firman som gjorde grunden drog tappvatten, golvvärmeslingor samt avlopp i plattan.
Övrig VS med komplett bergvärme och radiatorer på övervåningen landade på 300.000kr.
Dock utan porslin och kranar.
El 150.000kr. Då är det många uttag i varje rum, samt många mediauttag.
Vårat kök från Ikea gick loss på 40.000kr I det priset är det stommar, fronter, inredning i lådorna, belysning under överskåp, spottar i överskåp, diskmaskin, beslag.
Har räknat på ytterligare 15-20.000 för bänkskivor, hov, blandare och kakel.
Vitvaror landar på runt 45.000kr.
Badrummen gör jag själv,
Vårat hus är på 186kvm, i klassisk stil
Kolla gärna in min projekttråd om du inte redan gjort det:
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/230211-bygger-ett-2-planshus-i-sodermanland.html
Hej,
byggde ett VV hus 2005.
Hussatsen för ett 1 ½plans hus på 235m2 med många takkupor och lite utbyggnad stannade på ~1.2000.000:-
Elen gjorde vi mest själva & hade en firma som "bara" kopplade ihop allt (de levererade också alla uttag/brytare osv.), jag har för mig att de tog ~30.000:- för det.
VVS gjorde jag själv, utom utsättning av avlopp i platta. Idag när man drar rör-i-rör så är VVS'en ganska enkel.
Köket gjorde vi som ovan, IKEA, klart mest prisvärda! Nånstans runt 35-40.000:- har jag för mig.
Hela bygget slutade på ~2.100.000:- ex tomt med eget vatten & avlopp (ute på landet).
Håkan var en MYCKET trevlig person att ha att göra med! Även om han kanske tyckte att jag var lite jobbig ;-}
byggde ett VV hus 2005.
Hussatsen för ett 1 ½plans hus på 235m2 med många takkupor och lite utbyggnad stannade på ~1.2000.000:-
Elen gjorde vi mest själva & hade en firma som "bara" kopplade ihop allt (de levererade också alla uttag/brytare osv.), jag har för mig att de tog ~30.000:- för det.
VVS gjorde jag själv, utom utsättning av avlopp i platta. Idag när man drar rör-i-rör så är VVS'en ganska enkel.
Köket gjorde vi som ovan, IKEA, klart mest prisvärda! Nånstans runt 35-40.000:- har jag för mig.
Hela bygget slutade på ~2.100.000:- ex tomt med eget vatten & avlopp (ute på landet).
Håkan var en MYCKET trevlig person att ha att göra med! Även om han kanske tyckte att jag var lite jobbig ;-}
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara