40 705 läst ·
99 svar
41k läst
99 svar
Villa Tjörn - Totalrenovering/Nybyggnation
Medlem
· Västra götalands län
· 60 inlägg
Börjat sätt mittentakstolarna på plats.
Dessa kallas saxtakstolar, var inne på att ha ett liggande limträ i mitten och reglar upp till den men dessa är bättre eftersom man kan dra ventilation osv.
Dessa kallas saxtakstolar, var inne på att ha ett liggande limträ i mitten och reglar upp till den men dessa är bättre eftersom man kan dra ventilation osv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och så tycker folk att vi har tagit på oss ett stort projekt. Vi låter iaf taket vara kvar.. ;0)
När vi höll på som mest med vår renovering så hade vi rätt mycket "lokalturism"...Folk från hela området knallade förbi vårt hus bara för att kolla på eländetteamlundver skrev:
Har ni upplevt samma fenomen?
Nu bor ju vi mitt i centrum av orten så det rör sig en hel del folk här ändå men jag tycker mig se att de dröjer lite och spanar ivrigt mot vårt hus när vi gör ngt som syns utifrån. Sist var det "fönsterbyte" då vi murade igen några fönster och satte in 2 som var ett par gånger större 2000*1200mm styck. Jises vad folk glodde då :0)noone70 skrev:
Nu har de vant sig lite. Nästa stora grej som kommer synas är att vi ska byta ut ett fönster mot en altanförr men det är nog mer OK för folk ändå.
Medlem
· Västra götalands län
· 60 inlägg
Detta fenomen hade vi kan jag säga, folk som man aldrig sett innan började promenera allt mer frekvent ju längre i bygget vi komteamlundver skrev:Nu bor ju vi mitt i centrum av orten så det rör sig en hel del folk här ändå men jag tycker mig se att de dröjer lite och spanar ivrigt mot vårt hus när vi gör ngt som syns utifrån. Sist var det "fönsterbyte" då vi murade igen några fönster och satte in 2 som var ett par gånger större 2000*1200mm styck. Jises vad folk glodde då :0)
Nu har de vant sig lite. Nästa stora grej som kommer synas är att vi ska byta ut ett fönster mot en altanförr men det är nog mer OK för folk ändå.
Ser på bilderna och undrar om det kan vara värt det hela att göra som ni gör alternativt bygga nytt. Sen känns det som ni borde kastat skräpet direkt i containers och transporterat bort det. Inte mitt sätt att bygga/driva projekt. Men lycka till, blir säkert bra i slutänden!
Medlem
· Västra götalands län
· 60 inlägg
Taket börjar ta form, nu kan man se lite hur det blir inuti vid ryggåstaket 
Alltid roligt när man ser resultat och börjar se hur det kommer bli, tycker man det går tungt så får man oftast mer energi bara av att se lite resultat
Väldigt rörigt inne nu, skall bli skönt att rensa upp när taket är på
Alltid roligt när man ser resultat och börjar se hur det kommer bli, tycker man det går tungt så får man oftast mer energi bara av att se lite resultat
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Väldigt rörigt inne nu, skall bli skönt att rensa upp när taket är på
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra götalands län
· 60 inlägg
Den sista bilden skulle ju inte vart med :|
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Hade jag haft ett sånt bygge i närheten hade jag nog fått betydligt mer motion :wow:
Haha...jadå....men det var ännu värre med mitt första hus...en granne körde fast med bilen pga att han tittade på husbygget och inte på vägen.....noone70 skrev:
Medlem
· Västra götalands län
· 60 inlägg
Medlem
· Västra götalands län
· 60 inlägg
Det kommer "nästan" att bli nytt hus, är inte mycket som är kvar från det gamla.hangun skrev:
Vårat problem med att kasta direkt i en container är att det är för långt ifrån huset/vägen så hade vi fått upp containern till huset hade den antagligen varit för tung för att få därifrån
Så tro mig jag har tänkt i dessa banor.
Kommer bli roligt att få upp pannorna på taket också, samma där, för långt ifrån!!