915 773 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja förmodligen så tog det väll lång tid att spackla och slipa. Jag la 4 dagar på att spackla och slipa första gången men efter det var det perfekt.
Vi får se vad det står på fakturan. Nu är jag iallafall inte orolig för läckage för rören ser bra ut. Men jag kan ju inte påstå att jag rekommenderar denna firman även fast de gjorde om hela badrummet.
Hade de lagt mattan rätt första gången hade allt vart bra för underarbetet hade jag gjort och jag hade slipat till varenda litet märke. Men limmet från den gamla mattan tog ju med sig nästan allt spackel....
Tur att man inte behöver leja ut allt jobb i huset :wow: :x
Vi får se vad det står på fakturan. Nu är jag iallafall inte orolig för läckage för rören ser bra ut. Men jag kan ju inte påstå att jag rekommenderar denna firman även fast de gjorde om hela badrummet.
Hade de lagt mattan rätt första gången hade allt vart bra för underarbetet hade jag gjort och jag hade slipat till varenda litet märke. Men limmet från den gamla mattan tog ju med sig nästan allt spackel....
Tur att man inte behöver leja ut allt jobb i huset :wow: :x
Jag ska kolla nogare på svetsningarna men det såg bra ut när jag tittade in där. Nu är det mest underarbetet som är dåligt. Det syns bara på fotot ovan, de andra "bulorna" känner man när man drar handen över, men inget som syns.
Syns eller inte, du vet att de finns där och det är nog detta som är "jobbigast". Speciellt då du inte hade dessa defekter efter din slipning.......Ramnemark skrev:
Skall det bli bra så får man göra det själv, att man inte kan "lita" på att en hantverkare gör ett bra jobb och att de som gör det är alldeles för få och svåra att hitta.
Blev betydligt bättre nu iaf !! .. sen synd på förarbetet som verkar varit lite bristfälligt då :/
Känner ni er nöjda med rummet nu ? i jämförelse med innan så att säga? (om vi bortser från lite dåligt underarbete på sina håll).. ni ska ju leva med rummet ett tag..
Känner ni er nöjda med rummet nu ? i jämförelse med innan så att säga? (om vi bortser från lite dåligt underarbete på sina håll).. ni ska ju leva med rummet ett tag..
Nöjda är väll tveksamt. Vi kan leva med det men allt känns så onödigt. Hade de lagt mattan rätt från början hade underarbetet varit bra. Det är ingen firma jag rekomenderar till någon annan.
Svetsningarna ser bra ut iaf (med mitt otränade öga)
Svetsningarna ser bra ut iaf (med mitt otränade öga)
Trist att det fortfarande strular, men tänk på att de du bara känner med handen, kommer knappast någon annan att se, hur jobbigt det än är psykologiskt. Jag har en lutande stolpe jag grämer mig över. Ingen annan ser den om jag inte påpekar det.
Förresten - skiter silverhunden silverpengar så behöver du knappast jobba på rigg längre? :wow:
Förresten - skiter silverhunden silverpengar så behöver du knappast jobba på rigg längre? :wow:
Ja det är hunden som står för försörjningen här hemma. Nej jag ville ha lite mer tid hemma. Det fanns lite riggjobb nu i vår (men på land) men jag ville pröva på att vara hemma lite. Vi får se hur det går....
Ja detta badrummet.....
Idag hade vi Anticimex här för besiktning (bytt försäkringsbolag) vilket passade bra då han kunde besiktiga badrummet samtidigt utan extra kostnad. Allt så bra ut. Rörgenomföringar var bra. Uppviken var bra. Allt stämde.
Så tog han fram sitt vattenpass och kollade fallet.... -"Här e ju fan inget fall" var första kommentaren. Sedan gick han och hämtade ett längre vattenpass -" Här i hörnan är det tillochmed bakfall".
När de la mattan första gången kollade jag fallet och då var det rätt bra fall, helt okej enligt mitt 60-pass. Men när de rev bort mattan så spacklade de golvet igen (förmodligen för att slippa slipa golvet) och har då helt enkelt spacklat bort fallet.
Det är skönt att ha papper från en besiktningsman som visar felen istället för att jag som lekman ska klaga.
Jag ska skicka protokollet till chefen imorgon sen har han 14 dagar på sig att fundera hur han vill lösa det.
Jag vet inte om jag pallar att de gör om det från början en gång till.
Detta badrummet är så tragiskt att man bara skrattar åt det. Nu åker vi på semester och skiter i det. Det blir framtidens problem. Jag är riktigt tacksam att jag inte betalt en krona än. Och så som det ser ut så blir det inga kronor heller
:eek:
Idag hade vi Anticimex här för besiktning (bytt försäkringsbolag) vilket passade bra då han kunde besiktiga badrummet samtidigt utan extra kostnad. Allt så bra ut. Rörgenomföringar var bra. Uppviken var bra. Allt stämde.
Så tog han fram sitt vattenpass och kollade fallet.... -"Här e ju fan inget fall" var första kommentaren. Sedan gick han och hämtade ett längre vattenpass -" Här i hörnan är det tillochmed bakfall".
När de la mattan första gången kollade jag fallet och då var det rätt bra fall, helt okej enligt mitt 60-pass. Men när de rev bort mattan så spacklade de golvet igen (förmodligen för att slippa slipa golvet) och har då helt enkelt spacklat bort fallet.
Det är skönt att ha papper från en besiktningsman som visar felen istället för att jag som lekman ska klaga.
Jag ska skicka protokollet till chefen imorgon sen har han 14 dagar på sig att fundera hur han vill lösa det.
Jag vet inte om jag pallar att de gör om det från början en gång till.
Detta badrummet är så tragiskt att man bara skrattar åt det. Nu åker vi på semester och skiter i det. Det blir framtidens problem. Jag är riktigt tacksam att jag inte betalt en krona än. Och så som det ser ut så blir det inga kronor heller
Jag lever enligt filosofin att alla förtjänar en andra chans, men slarvar man bort den chansen så är det kört enligt mig... Jag skulle vägra betala räkningen och istället göra badrummet själv, alternativt med hjälp av en annan mattläggare. Känns ju dock som om du är nästan expert i ämnet nu, när du sett alla fel man kan göra. :|
Jag skrev ett långt mejl till "chefen". De har även skickat fakturor så det har jag bestridit. Vi kan ju se vad för lösning de har denna gången. Sätter de sig på tvären kan man ta hit GVK så får man se om de fortfarande får vara anslutna. Tarkett ville ha reda på vilken firma det var efter missen med rörgenomföringarna. Det känns tråkigt att det finns så mycket rötägg i hantverkarbranchen. Det drar ju ner de som alltid strävar efter att göra ett bra jobb (typ som mig själv).
Om de föreslår att fakturan rivs och allt blir nollat så går det att sätta dit en lite finare duschkabin. Men eftersom jag redan köpt duschväggar och takdusch med blandare känns det ändå surt :/
Om de föreslår att fakturan rivs och allt blir nollat så går det att sätta dit en lite finare duschkabin. Men eftersom jag redan köpt duschväggar och takdusch med blandare känns det ändå surt :/