Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Han gav 3 alternativ. Antingen gör de om allt, men det tar lite tid, eller så bjuder de på en takdusch med lite större täckplatta som täcker snittet (inte intressant eftersom jag redan köpt en lika dan takdusch) eller ett större prisavdrag. Jag skulle ge besked imorgon men det blir att de får göra om det. Jag kommer störa ihjäl mig på skillnaden på golvet annars.

Däremot sa han att de inte gör kransar på duschblandaren då blandarfästet inte blir dikt an väggen då. Det ligger lite i det men jag tycker att när de skärt 5 cm under röret så är det lite väl mycket.

Får hoppas de löser sig snabbt. Tänkte även be den firmans rörläggare att montera takduschen och blandaren så har jag bara ett företag att bråka emot vid problem med tätningen vid rören.

Om du vet vad du verkligen vet vad du vill ha i kompensation kan det vara en fördel att lägga med något som du ska skala bort i en förhandling. Du kan aldrig backa och få mer när du väl gått med på mindre.

Säg att du väljer att de ska göra om. Är du nöjd med det eller kan du se något annat du vill ha gjort? Lägg på ett stilleståndskrav plus det du vill ha gjort. Pruta lite på ditt stilleståndskrav eller stryk det helt och hållet.

Det är svårt i början, men du verkar som en som kan föra fram det utan att det blir skyttegravskrig.

Jag kanske tänker fel, men oavsett vad man monterar framför/utanpå tätskiktet så vill man ju fortfarande att tätskiktet ska vara tätt. Åtminstone så tätt det går.

Gör om, gör rätt känns som det enda rätta här.. för skillnaden mellan mattans halvor var riktigt störande :( och så får du se till att de inte skär "fem cm extra" under de rörgenomföringar som finns denna gång..

Ramnemark skrev:
Han gav 3 alternativ. Antingen gör de om allt, men det tar lite tid, eller så bjuder de på en takdusch med lite större täckplatta som täcker snittet (inte intressant eftersom jag redan köpt en lika dan takdusch) eller ett större prisavdrag. Jag skulle ge besked imorgon men det blir att de får göra om det. Jag kommer störa ihjäl mig på skillnaden på golvet annars.

Däremot sa han att de inte gör kransar på duschblandaren då blandarfästet inte blir dikt an väggen då. Det ligger lite i det men jag tycker att när de skärt 5 cm under röret så är det lite väl mycket.

Får hoppas de löser sig snabbt. Tänkte även be den firmans rörläggare att montera takduschen och blandaren så har jag bara ett företag att bråka emot vid problem med tätningen vid rören.
Nu vet du vad det skulle kostat från början. Dvs, vad en takdusch kostar ;)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Senior skrev:
Om du vet vad du verkligen vet vad du vill ha i kompensation kan det vara en fördel att lägga med något som du ska skala bort i en förhandling. Du kan aldrig backa och få mer när du väl gått med på mindre.

Säg att du väljer att de ska göra om. Är du nöjd med det eller kan du se något annat du vill ha gjort? Lägg på ett stilleståndskrav plus det du vill ha gjort. Pruta lite på ditt stilleståndskrav eller stryk det helt och hållet.

Det är svårt i början, men du verkar som en som kan föra fram det utan att det blir skyttegravskrig.
De får göra om det för jag kommer störa mig i all framtid i detta hus över nyansskillnaden i golvet. Däremot kan de få slippa stilleståndskrav om de utför jobbet enligt det vi kommer överrens om :)

oas skrev:
Jag kanske tänker fel, men oavsett vad man monterar framför/utanpå tätskiktet så vill man ju fortfarande att tätskiktet ska vara tätt. Åtminstone så tätt det går.
Det är min åsikt med.

-RB- skrev:
Nu vet du vad det skulle kostat från början. Dvs, vad en takdusch kostar ;)
Det känns som han gav 3 alternativ men pushade lite extra på det som var billigt för dem. Men det blir att göra om :)

Ska inte skyddsröret kapas av innan tätskiktet monteras?

nej både tätskikt eller matta ska täta mot ytterröret eftersom det vid ett läckage ska kunna dräneras, tätar man mot innerröret så får du vattnet i väggen

Idag har jag pratat med chefen på kakelfirman.
De gör om hela badrummet så alla (jag) ska bli nöjda.
De kommer redan imorgon och börjar riva och sedan börjar de spackla och bygga upp på Måndag.
Så även fast det blivit fel så får man väll ge en eloge till firman att de löser de på ett bra sätt.

Idag fick jag offerten på ny yttterdörr och sidoljus så för att fira att det löste sig med badrummet så beställde jag den.
Det blir bara ett sidoljus då det skiljer 7000kr mellan ett lite bredare eller två smala.
Den kommer levereras lagom till semestern :)

d231568f9bc2ab0cb91962c8611cbe6a.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Chefen för kakelfirman kanske läser om sitt företag på nätet? ;)

• Gilla
Bob_the_builder
  • Laddar…
Det kan vara så :)

Alla kan göra fel, det är som sagt hur felen hanteras som betyder något. Det är då det avgörs om det är en bra eller en dålig firma. Jag är glad att det löser sig för dig/er. :)

• Gilla
lorens och 7 till
  • Laddar…
Ja det ska bli skönt att få badrummet klart. Vill köra på med fasaden så huset ser lite trevligare ut från utsidan :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.