Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Det stod inte att man skulle göra så men han jag pratade med på Tarkett sa att det ska göras så. Han sa även att den skulle vådvändas. Ja mönstret passar på golvet

Vad ska du med alla trefasgrupper till?

Panna, Spis + Ugn, Bastu och 3-fas uttag i garage :)

richardtenggren
Du vet att man kan ladda ner ett program från Hager för att göra beteckningen över säkringarna, man kan då skapa förteckningen med ikoner och text :)

Japp det har jag koll på :). Får se när jag har tid och koppla in centralen. Måste öppna taket i pannrummet och dra fram alla slangar som går till vinden med matningar till hela huset. Det blev lite impulsköp nu när jag fick schysst rabatt :). Och ska jag ändå riva i pannrummet så bör man kanske göra iordning hela. Men de finns andra prioriteringar :). Till hösten/vintern kanske :)

Kul att Tarkett instämmer med mitt sätt att lägga matta på! Mindre kul att det blev så mycket problem för dig, hoppas att företaget tar sitt fulla ansvar och gör om och gör rätt.

Till nino: jag avskyr också dom där räfflade rören, riktigt jobbigt! Men jag gör ett litet hål som möjligt, värmer riktigt ordentligt och pressar över så brukar det bli okej. Sen får man fylla riktligt med Aqua Tät, bättre än så går det ju inte att göra. Antar att du brukar göra nåt liknande?

• Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Tillbaka koppling ang dryckespaketen på båten. De är snuskigt dyra. Vi köpte non-alcoholic paketen (kaffe/te/läsk/juice/vatten) kostade 2600 för hela kryssningen. Jag får köpa till öl på sidan för paketet med alkohol hade kostat 6500 för oss. Lite väl bra kan jag tycka :)

Redigerat:
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Borde ju finnas ölpaket :)
Klar det kan bli dyrt (för båten ) om man går och dricker vin hela dagarna

Ölpaketen kostade nästan dubbelt mot de vi köpte så det blir lite öl på sidan av :). Vi har en vecka i Miami först med lite billigare öl :)

Edit.
Vi bokade även ett bord på restaurangen Samba Grill vilket är en Brasiliansk Grill Restaurang som serverar köttet direkt från grillen (på svärd) till tallriken. Det kostade 600kr så det var som ett normalt besök hemma

Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
M
Man får nog ganska många öl för 2600:- ändå :)

Det är nog så att alkoholpaketen är dyra av en annan anledning än just deras inköpspris av öl.

Det ska mycket till för att jag och frugan ska dricka för 4000kr. Några öl och någon drink blir det :)

• Gilla
nino
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Det ska mycket till för att jag och frugan ska dricka för 4000kr. Några öl och någon drink blir det :)
ja det känns ju som att det inte är en ålandskryssning direkt, där man häckar vid ölpumpen i 1timme :)

Ska bli skönt med semester. Hoppas mattläggaren ordnar sin skit innan vi åker så vi inte behöver tänka på det.

Om de nu lägger om mattan och ser till att det blir rätt. Är det rimligt att dra av något på priset pga att de dragit ut på tiden? De står i kontraktet att de skulle vart klara 21/3. Och de kommer säkert inte ens riva denna veckan. Och vad är ett normalt avdrag? Vi har ju inte skrivit vite men kontraktet är ju delvis brutet när de är såhär försenade... Input?

Konsumentverket skrev:
Har ni inte avtalat om vite kan du begära skadestånd
för den ekonomiska skada du drabbats av på grund av förseningen.
Tror tyvärr inte att du kan kräva någon ersättning, om det inte avtalats innan

Du kan läsa mer här. Kolla på sida 13.

Tillägg: För övrigt var dom ju klara i tid. Att deras arbetes kvalité underkändes betyder ju inte att dom inte följde kontraktet. Tror jag?

Redigerat:
Men vi har ju avtalat om ett datum. Det måste vara lika värt som priset i kontraktet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.