915 771 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Japp det har jag koll på
. Får se när jag har tid och koppla in centralen. Måste öppna taket i pannrummet och dra fram alla slangar som går till vinden med matningar till hela huset. Det blev lite impulsköp nu när jag fick schysst rabatt
. Och ska jag ändå riva i pannrummet så bör man kanske göra iordning hela. Men de finns andra prioriteringar
. Till hösten/vintern kanske 
Kul att Tarkett instämmer med mitt sätt att lägga matta på! Mindre kul att det blev så mycket problem för dig, hoppas att företaget tar sitt fulla ansvar och gör om och gör rätt.
Till nino: jag avskyr också dom där räfflade rören, riktigt jobbigt! Men jag gör ett litet hål som möjligt, värmer riktigt ordentligt och pressar över så brukar det bli okej. Sen får man fylla riktligt med Aqua Tät, bättre än så går det ju inte att göra. Antar att du brukar göra nåt liknande?
Till nino: jag avskyr också dom där räfflade rören, riktigt jobbigt! Men jag gör ett litet hål som möjligt, värmer riktigt ordentligt och pressar över så brukar det bli okej. Sen får man fylla riktligt med Aqua Tät, bättre än så går det ju inte att göra. Antar att du brukar göra nåt liknande?
Tillbaka koppling ang dryckespaketen på båten. De är snuskigt dyra. Vi köpte non-alcoholic paketen (kaffe/te/läsk/juice/vatten) kostade 2600 för hela kryssningen. Jag får köpa till öl på sidan för paketet med alkohol hade kostat 6500 för oss. Lite väl bra kan jag tycka 
Redigerat:
Ölpaketen kostade nästan dubbelt mot de vi köpte så det blir lite öl på sidan av
. Vi har en vecka i Miami först med lite billigare öl 
Edit.
Vi bokade även ett bord på restaurangen Samba Grill vilket är en Brasiliansk Grill Restaurang som serverar köttet direkt från grillen (på svärd) till tallriken. Det kostade 600kr så det var som ett normalt besök hemma
Edit.
Vi bokade även ett bord på restaurangen Samba Grill vilket är en Brasiliansk Grill Restaurang som serverar köttet direkt från grillen (på svärd) till tallriken. Det kostade 600kr så det var som ett normalt besök hemma
Redigerat:
Ska bli skönt med semester. Hoppas mattläggaren ordnar sin skit innan vi åker så vi inte behöver tänka på det.
Om de nu lägger om mattan och ser till att det blir rätt. Är det rimligt att dra av något på priset pga att de dragit ut på tiden? De står i kontraktet att de skulle vart klara 21/3. Och de kommer säkert inte ens riva denna veckan. Och vad är ett normalt avdrag? Vi har ju inte skrivit vite men kontraktet är ju delvis brutet när de är såhär försenade... Input?
Om de nu lägger om mattan och ser till att det blir rätt. Är det rimligt att dra av något på priset pga att de dragit ut på tiden? De står i kontraktet att de skulle vart klara 21/3. Och de kommer säkert inte ens riva denna veckan. Och vad är ett normalt avdrag? Vi har ju inte skrivit vite men kontraktet är ju delvis brutet när de är såhär försenade... Input?
Tror tyvärr inte att du kan kräva någon ersättning, om det inte avtalats innanKonsumentverket skrev:
Du kan läsa mer här. Kolla på sida 13.
Tillägg: För övrigt var dom ju klara i tid. Att deras arbetes kvalité underkändes betyder ju inte att dom inte följde kontraktet. Tror jag?
Redigerat: