915 777 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du kör ingen luftspalt bakom Panel?
Lockpanel och spikläkt så jo där är luftspalt. På den liggande panelen i gavelspetsen blir det tom 70mm luftspalt för att överlappa lockpanelenBass3mann3n skrev:
Läkten tog slut men här är en bild
Nu har jag spenderat några timmar och läst och kolla bilder.
Väldigt kul att se hur de har gått över åren.
Grymt jobbat med allt du gjort och skönt att de löste sig med badrummet.
Även grattis till tillskottet även om jag är något år sen ^^
Hur blev/är din it central uppbyggd?
Du har uttag i varje rum och dragit kablar till skåpet med flera uttag i som du sedan kopplat mot switchen?
Ingen patchpanel?
Ska göra detta jobbade sen när vi får fiber här i aug så fler idéer är alltid bra
/Mattias
Du har uttag i varje rum och dragit kablar till skåpet med flera uttag i som du sedan kopplat mot switchen?
Ingen patchpanel?
Ska göra detta jobbade sen när vi får fiber här i aug så fler idéer är alltid bra
/Mattias
Hej.M Mlindahl skrev:Nu har jag spenderat några timmar och läst och kolla bilder.
Ingen patchpanel?
/Mattias
Tack så mycket.
Nej ingen patchpanel utan uttag i båda ändar, sedan patchkabel till switchen. Jag har faktiskt varit lite dålig och inte kopplat ihop allt än, men det ska jag ta tag i någon gång. Wi-fi blir bättte hela tiden så det känns knappt lönt nu
Ramnemark skrev:
För/nackdel att köra uttag istället för patchpanel?
Antar de blir dyrare med uttag?
Är inne på patchpanel och sen switch men du kanske kan få mig på andra tankar ^^
Sant att wi-fi blir bara bättre men skönt att ha kabel tycker iaf jag
Jag har lyxen att vara elektriker så de uttagen var VÄLDIGT billigaM Mlindahl skrev:
Tänkte ge lite svar på dennaM Mlindahl skrev:
Du kan få en snyggare och mer kompakt installation med patchpanel (eller mediacentral för den delen, som det sitter i många nya hus). Ska du ha en switch så kan du sätta den direkt under patchpanelen och då blir det en kort och snygg kabelinstallation. Skulle nog vilja påstå det beror på hur det ser ut där du tänkt ha utrustningen och om du ha plats för skåp att sätta patchpanelen på, uttag på väggen tar ju mindre plats på så sätt..
Alla har vi våra förmåner ^^Ramnemark skrev:
Om du skulle komma över billiga eljo trend. Hojta till så kan ta dom vidare för en peng
Lite mer panel och reglat upp för den liggande panelen