Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Utegipsat och klart.
Dags för panel :)

• Byggnadsställning med färdig utevägg klädd i grön gipsskivor, redo för panel, med synligt eluttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael.S och 7 till
  • Laddar…
Bass3mann3n Bass3mann3n skrev:
Du kör ingen luftspalt bakom Panel?
Lockpanel och spikläkt så jo där är luftspalt. På den liggande panelen i gavelspetsen blir det tom 70mm luftspalt för att överlappa lockpanelen :surprised:

Läkten tog slut men här är en bild :)

• Husfasad med vindskydd, luftspalt och påbörjad lockpanel vid gavelspets under konstruktion.
    Skapa konto
  • Gilla
Mikael.S och 4 till
  • Laddar…
Nästan ett lager panel uppe :)

• Vertikala paneler nästan helt uppsatta på en byggnads sida med byggställning synlig.
    Skapa konto
  • Vertikala träpaneler delvis monterade på ett hus med byggställningar runt omkring.
    Skapa konto
  • Gilla
Mikael.S och 6 till
  • Laddar…
Nu har jag spenderat några timmar och läst och kolla bilder.

Väldigt kul att se hur de har gått över åren.
Grymt jobbat med allt du gjort och skönt att de löste sig med badrummet.

Även grattis till tillskottet även om jag är något år sen ^^

Hur blev/är din it central uppbyggd?

Du har uttag i varje rum och dragit kablar till skåpet med flera uttag i som du sedan kopplat mot switchen?
Ingen patchpanel?

Ska göra detta jobbade sen när vi får fiber här i aug så fler idéer är alltid bra :)

/Mattias

M Mlindahl skrev:
Nu har jag spenderat några timmar och läst och kolla bilder.

Väldigt kul att se hur de har gått över åren.
Grymt jobbat med allt du gjort och skönt att de löste sig med badrummet.

Även grattis till tillskottet även om jag är något år sen ^^

Hur blev/är din it central uppbyggd?

Du har uttag i varje rum och dragit kablar till skåpet med flera uttag i som du sedan kopplat mot switchen?
Ingen patchpanel?

Ska göra detta jobbade sen när vi får fiber här i aug så fler idéer är alltid bra :)

/Mattias
Hej.
Tack så mycket.
Nej ingen patchpanel utan uttag i båda ändar, sedan patchkabel till switchen. Jag har faktiskt varit lite dålig och inte kopplat ihop allt än, men det ska jag ta tag i någon gång. Wi-fi blir bättte hela tiden så det känns knappt lönt nu :)

Ramnemark Ramnemark skrev:
Hej.
Tack så mycket.
Nej ingen patchpanel utan uttag i båda ändar, sedan patchkabel till switchen. Jag har faktiskt varit lite dålig och inte kopplat ihop allt än, men det ska jag ta tag i någon gång. Wi-fi blir bättte hela tiden så det känns knappt lönt nu :)

För/nackdel att köra uttag istället för patchpanel?
Antar de blir dyrare med uttag?

Är inne på patchpanel och sen switch men du kanske kan få mig på andra tankar ^^

Sant att wi-fi blir bara bättre men skönt att ha kabel tycker iaf jag :)

M Mlindahl skrev:

Är inne på patchpanel och sen switch men du kanske kan få mig på andra tankar ^^

Jag har lyxen att vara elektriker så de uttagen var VÄLDIGT billiga :). Patchpanel kräver en ställning, annars ingen skillnad. Tänk på ventilation i ett sånt dataskåp. Det är inte så ultimat med ett köksskåp, jag får ha dörren halvöppen :)

• Haha
Appendix
  • Laddar…
M Mlindahl skrev:

Tänkte ge lite svar på denna :)

Du kan få en snyggare och mer kompakt installation med patchpanel (eller mediacentral för den delen, som det sitter i många nya hus). Ska du ha en switch så kan du sätta den direkt under patchpanelen och då blir det en kort och snygg kabelinstallation. Skulle nog vilja påstå det beror på hur det ser ut där du tänkt ha utrustningen och om du ha plats för skåp att sätta patchpanelen på, uttag på väggen tar ju mindre plats på så sätt..

• Gilla
Mlindahl
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Hej.
Tack så mycket.
Alla har vi våra förmåner ^^

Om du skulle komma över billiga eljo trend. Hojta till så kan ta dom vidare för en peng :)

Lite mer panel och reglat upp för den liggande panelen :)

• Vertikala reglar på en vägg med ny monterad liggande panel, målad i vitt.
    Skapa konto
  • Stomme och nysatt liggande vit panel på husvägg bredvid stuprör, synlig byggnadsställning.
    Skapa konto
  • Underkonstruktion av tak med träreglar och halvfärdig liggande träpanel.
    Skapa konto
  • Gilla
Alnervik och 4 till
  • Laddar…
Vilken jäkla tråd! Tog en stunden men är äntligen ifatt. Måste bara säga att jag är Sjukt imponerad av allt ditt arbete!

V vessen skrev:
Vilken jäkla tråd! Tog en stunden men är äntligen ifatt. Måste bara säga att jag är Sjukt imponerad av allt ditt arbete!
Tack så mycket :)

All stående panel klar. På torsdag börjar vi på den liggande :)

• En färdigställd vägg med stående vit panel vid en byggarbetsplats under en byggställning i dagsljus.
    Skapa konto
  • Gilla
Alnervik och 9 till
  • Laddar…
Hur är det med hörnrabatterna ni pysslade med förra året.. mot staketet :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.