Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Idag fick jag lite hjälp av min snickarkompis. Tyvärr lyckades han trampa på en planka med en spik i.
Vi fick gjort en hel del trots haltande :rolleyes:.

Behandlad träplanka med urgröpning hänger framför ett byggarbetsplatsområde utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggplats med pågående arbete, synlig träskiva och verktyg utspridda på marken.
Skapa konto
Närbild av en mätlapp fastklämd under en skruv på en svartmålad bjälke under konstruktion.
Skapa konto
Byggarbetsplats med isolerade väggar och en byggnivå, oavslutat snickeriarbete synligt.
Skapa konto
Byggplats med träplankor, verktyg och pågående konstruktion av trästomme på ett däck.
Skapa konto
Delvis demonterad trätrall med verktyg och byggmaterial, samt en person som syns delvis, på en balkong under renovering.
Skapa konto
Halvfärdig träaltan under konstruktion i skymning med byggmaterial och verktyg.
Skapa konto

• Gilla
iSnobben
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Idag fick jag lite hjälp av min snickarkompis. Tyvärr lyckades han trampa på en planka med en spik i.
Använder inte dom skyddsskor? :thinking: Hade ju varit bra denna gång....

Inte när de hälsar på efter kl 4 :rolleyes:

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
S
Inte när de hälsar på efter kl 4 :rolleyes:
Kanske ändras efter detta besöket.;)

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Trodde alla hade "rätt skor" som hobbysnickare också.. här fick inte maken ha nått annat än med stålhätta när han skulle köpa "jobbskor"!

Visst.. ibland har han foppatofflor om han bara ska göra nått litet.. men de där jobbskorna har räddat hans tår/fötter många ggr hehe

S
Snigla Snigla skrev:
Trodde alla hade "rätt skor" som hobbysnickare också.. här fick inte maken ha nått annat än med stålhätta när han skulle köpa "jobbskor"!

Visst.. ibland har han foppatofflor om han bara ska göra nått litet.. men de där jobbskorna har räddat hans tår/fötter många ggr hehe
När jag jobbar hemma kör jag alltid skor med spiktramp och tåhätta samt hjälm, varselkläder, långärmat, skyddsglasögon, hörselskydd, handskar och trubbig kniv.
Man hinner inte uträtta så mycket timmen efter barnen sover. ;)
#skyddsombud

Nej visst ja, det det var visst på ett norskt bygge. :surprised:

• Gilla
fsn
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
När jag jobbar hemma kör jag alltid skor med spiktramp och tåhätta samt hjälm, varselkläder, långärmat, skyddsglasögon, hörselskydd, handskar och trubbig kniv.
Man hinner inte uträtta så mycket timmen efter barnen sover. ;)
#skyddsombud

Nej visst ja, det det var visst på ett norskt bygge. :surprised:
Jag kör tyvärr väldigt ofta med foppatofflor hemma när jag håller på. Däremot nästan alltid hörsellåpor sen jag insett att jag har lite tinnitus.
Skyddsbrillor när jag kör vinkelslip.

S
Man får göra som man vill. Men du som har vans från byggen vet ju hur det kan vara med risker.

Det stora problemet är just: "skall bara....något litet...en liten sak....".
Det har kostat mig otaliga blåmärken, sår, ögonspolningar, en vecka på sjukhus (med frakturer i bäckenet) och annat otrevligt.

Så tyvärr så har jag lärt mig den hårda vägen (i alla fall nästan) och det är inte värt det! :thinking::worried:

/Mikael S

Skyddsbrillor när jag kör vinkelslip.
Det har jag också, trots glasögon. Har sett vad det innebär att få ett "spån" från vinkelslipen i ögat. Farsan slarvade med skyddglasögon, skulle ju "bara" slipa lite, och fick spån i ögat för många år sedan när vi la plåttak på ett sommarboende. Först tycke han att det inte var så farligt men efter något dygn började det att värka och skava i ögat. Sedan blev det sjukhus besök. Där fick de "skrapa" bort stålflisen som hade bränt fast i ögat. Var visst inte så trevligt.
Även om det inte skaver eller värker skall man ta stålflis i ögat som en allvarlig skada. Börjar det rosta så kan det "grumla" ögot och ge synförsämringar och t.o.m blindhet. En "rostskada" i ena ögat kan dessutom vandra över till det andra ögat. Allt enligt den läkare som behandlade....

Självklart ska man ta säkerhet på allvar. Jag hade plockat undan lite av det jag rev som jag tänkte att jag kan återanvända. Allt annat ligger i en skräphög där man inte går. Jag sa dessutom till ungefär 60 sekunder innan det hände ”Akta reglarna här, det är spik i dem”. Sen tog han ett steg åt sidan och trampa rätt på en.
Så det var otur.
Vi sa att det är jämt upp nu då jag krockade med en älg på vägen hem från honom :)

• Gilla
Anna Q Korhonen
  • Laddar…
Sådärja, då var 149 sidor lästa! Bra jobbat. Hoppas du orkar hålla takten så inte projektet suger musten ur dig:)

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
A andthe skrev:
Sådärja, då var 149 sidor lästa! Bra jobbat. Hoppas du orkar hålla takten så inte projektet suger musten ur dig:)
Tack :)
Imponerade att du orkade läsa allt. Där är ju nästan 40 sidor om alla problem i badrummet ;)

• Gilla
andthe och 1 till
  • Laddar…
Vi sa att det är jämt upp nu då jag krockade med en älg på vägen hem från honom :)
:surprised: Gick det bra?

S
Självklart ska man ta säkerhet på allvar. Jag hade plockat undan lite av det jag rev som jag tänkte att jag kan återanvända. Allt annat ligger i en skräphög där man inte går. Jag sa dessutom till ungefär 60 sekunder innan det hände ”Akta reglarna här, det är spik i dem”. Sen tog han ett steg åt sidan och trampa rätt på en.
Så det var otur.

Då är du skyldig älgen något nu ju! :crysmile:

Förresten, bra jobbat med huset. Kul att få följa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.