Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S
Du har skrivit dina mått under strecken. Du får måttsätta från flera kanter för att göra det tydligt. Som det är nu så kan man tolka 12500-måttet till två olika punkter.

S sinuslinus skrev:
Du har skrivit dina mått under strecken. Du får måttsätta från flera kanter för att göra det tydligt. Som det är nu så kan man tolka 12500-måttet till två olika punkter.
Vi får se vad de säger, det är redan ritat. Jag tycker detta är mycket tydligare, men jag är ju inte ingenjör :)

P.S. Det enda nya måttet på hela ritningen är delningen av altanen. Allt annat är redan måttat och godkänt i orginal-bygglovet

Det står inte stilla hos oss även fast det gör det på byggnadskontoret. Jag har fortsatt med kantsten runt tomten. Har kommit en bit på vägen :)
Trädgård med ny lagd kantsten runt gräsmattan, odlingslådor och utspridd grusgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
kalle55 och 3 till
  • Laddar…
Har ni odlat något i lådorna i år då? :D (blev jättefint därnere i hörnan)

Snigla Snigla skrev:
Har ni odlat något i lådorna i år då? :D (blev jättefint därnere i hörnan)
Vi har satt lite potatis men något annat tror jag inte vi hinner med :(

Alltid nått att börja med, om ni vill hinner ni säkert med rädisor och sallad också (om ni vill ha snabbt ätbart resultat hehe). Till nästa år hinner ni planera vad ni tycker är kul :)

Ja till nästa år har vi nog bättre ordning :)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Kantstenen tuffar på. Kändes som att inte singeln ville ligga kvar i backen så jag la storgatsten istället för singel men fortsätter med den yttre raden smågatsten. Verkar bli ganska hyffsat. Och jag är bekväm. Jag gjuter ihop det :)
Ni ser hur varmt det är i Halland. Och bevattningsförbud har vi precis som förra året. Gräsmattan är död nu :(

Stenlagd kant längs sluttning med torkad gräsmatta framför gult hus och staket.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Det blir ganska bra. Ser lite roligt ut när det följer gräsmattan ;)

Stenlagd trappstegsformad gång som anpassar sig efter sluttningen på en gräsmatta vid ett hem.
Skapa konto

• Gilla
kalle55 och 4 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Men du skulle behöva behandla gräsmattan med lite sån här
Det är ju det han gjort! Den gula sprayen... :rofl::crysmile:

• Gilla
Albinp3 och 2 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Snyggt!
[länk]
Ja det får bli sprayfärg. Vi får ju inte vattna. Just i backen tror jag inte gräset hämtar sig. Det är torrt 20-25 cm ner när jag grävde för kantstenen :(

Här är det gulare ändå och strävt och knastrar när man går.. jättetrist!
Är värre än senhösten ju..

Men vi fick faktiskt en åskskur igår, så lite påfyllning fick ogräset.. (ja, det är ju tyvärr ogräset som får det då deras rötter ligger lite ytligare.. gräset behöver ju lite mer för att hinna ta åt sig) ..

Så snart har jag matchande maskrosor till min gula gräsmatta ;)

(håller tummarna för att de hade rätt, att det ska regna här imorgon på dagen och i övermorgon likaså!)

maah maah skrev:
Snyggt!
[länk]
Ja, jag tänkte på det här:
Dyker nog upp sådant här snart också om det blir fler torra somrar.

• Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.