915 768 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ser fint ut.
Trevlig nyans på de målade snickerierna! Glöm inte färgkoden bara
Trevlig nyans på de målade snickerierna! Glöm inte färgkoden bara
Vis av erfarenhet (hm) så blir en spot sketabra när man skaffat några glashyllor och inte fyllt på allt för mycket i hyllorna under (så ljuset fortfarande kan stråla lite neråt).. tyvärr blev ljuset lite tråkigt "stumt" när man hade massiva plan under
ljuset speglade ut lite i taket bara och själva mysfaktorn uteblev (det var dekorativt ljus vi var ute efter).
Men oavsett, hylla där, perfekt,. (saknar sjuttiotalshus och dess förvaring!) .
Keep up the good work! (Pst..nöjda med badrummet ?)
Men oavsett, hylla där, perfekt,. (saknar sjuttiotalshus och dess förvaring!) .
Keep up the good work! (Pst..nöjda med badrummet ?)
Tanken är att ljuset ska stanna i översta hyllplanen och lysa upp en blomma eller något annat pyssel. Tanken är mer som en spot i en fönstersmyg än att faktiskt belysa det som står där. Spottar i taken för att lysa upp garderoberna blir det, men där är det ju ett annat behov av ljus.iSnobben skrev:
P.S
Typ så här är det tänkt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Idag har det byggts garderober och dragit rören till biorummet. Det blev några stycken 
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag kör osb och gips om det är plats. Där dörrkarmarna sitter har jag kört 4mm plyfa och 6mm renoveringsgips för att få lite att skruva i. Det är inte speciellt stumt men då får man överlapp av två skivor vilket gör att det inte spricker i skarvarna. Ytterväggarna orkar jag inte ta ner spånskivorna på så det är spånskiva + gips på dem
. Väggen bakom garderoben är 70x34mm reglar, osb och gips för att få så "smal"vägg som möjligt, men ändå plats för eldosorna 
Redigerat:
Nu är allt färdig gipsat. Elen är dragen (bara takdosan kvar). Rummet är städat och jag har måttat ur för vindstrappan. När trappan är monterad börjar det tråkigaste med renoveringen. Slipa och spackla
.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto