Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ser fint ut.
Trevlig nyans på de målade snickerierna! Glöm inte färgkoden bara :)

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Hm en spot i den översta hyllan blir nog inte så bra i mitt tycke. Bättre med en spot framför eller i taket som lyser upp hela hyllan. Men det är min åsikt.

Hyllplanen kommer ändras, men det blir en spot i hyllan och det kommer bli kanon 👍

richardtenggren
Bygger du in själva sockeln på hyllan med foder sedan? :)

Vis av erfarenhet (hm) så blir en spot sketabra när man skaffat några glashyllor och inte fyllt på allt för mycket i hyllorna under (så ljuset fortfarande kan stråla lite neråt).. tyvärr blev ljuset lite tråkigt "stumt" när man hade massiva plan under :( ljuset speglade ut lite i taket bara och själva mysfaktorn uteblev (det var dekorativt ljus vi var ute efter).

Men oavsett, hylla där, perfekt,. (saknar sjuttiotalshus och dess förvaring!) .

Keep up the good work! (Pst..nöjda med badrummet ?) ;)

Ramnemark skrev:
Hyllplanen kommer ändras, men det blir en spot i hyllan och det kommer bli kanon 👍
Ja min poäng ligger väl mest i att ljuset inte får stanna på den översta hyllan.

richardtenggren skrev:
Bygger du in själva sockeln på hyllan med foder sedan? :)
Ja den kommer byggas in, men det blir nästa vinter när jag gipsar om hallen :)

Redigerat:
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Ja min poäng ligger väl mest i att ljuset inte får stanna på den översta hyllan.
Tanken är att ljuset ska stanna i översta hyllplanen och lysa upp en blomma eller något annat pyssel. Tanken är mer som en spot i en fönstersmyg än att faktiskt belysa det som står där. Spottar i taken för att lysa upp garderoberna blir det, men där är det ju ett annat behov av ljus.

P.S
Typ så här är det tänkt:

Vit inbyggd hylla i vägg med tre hyllplan, det översta med en vas och vita blommor, omgivet av klassisk panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Idag har det byggts garderober och dragit rören till biorummet. Det blev några stycken :)

Nybyggda vita garderober med öppna dörrar och rördragning i bakgrunden.
Skapa konto

Rördragning längs en vägg vid en dörröppning i ett orenoverat rum, planerat för framtida biorum.
Skapa konto

Rör dragna längs en takkant i förberedelse för ett framtida biorum, synliga i minst 2 år.
Skapa konto

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Fasiken du är on the roll typ, jag har EN stomme att montera ihop.. den har legat påvardagsrumsgolvet sedan hm.. förra sommaren (mer än ett skäl iof, men ändå).. mummel..måste nog ta tag i den ..snart.. :rolleyes:

• Gilla
nino
  • Laddar…
Dessa stommarna låg en vecka, det tycker jag är godkänt ;)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Baksidor fastspikade, garderoberna inmätta och fastskruvade. Uppreglad vägg bakom och lite eldosor. Det går sakta framåt :)

Två tomma vitmålade garderobsskåp utan dörrar i ett rum under konstruktion med synliga eldosor.
Skapa konto

Renoveringsarbete med reglade väggar och eldosor för TV-installation i ett rum under ombyggnad.
Skapa konto

• Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
D
kör du osb+gips eller blir det enkelgips?

Jag kör osb och gips om det är plats. Där dörrkarmarna sitter har jag kört 4mm plyfa och 6mm renoveringsgips för att få lite att skruva i. Det är inte speciellt stumt men då får man överlapp av två skivor vilket gör att det inte spricker i skarvarna. Ytterväggarna orkar jag inte ta ner spånskivorna på så det är spånskiva + gips på dem :). Väggen bakom garderoben är 70x34mm reglar, osb och gips för att få så "smal"vägg som möjligt, men ändå plats för eldosorna :)

Redigerat:
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Nu är allt färdig gipsat. Elen är dragen (bara takdosan kvar). Rummet är städat och jag har måttat ur för vindstrappan. När trappan är monterad börjar det tråkigaste med renoveringen. Slipa och spackla :(.

Renoverat rum med nya gipsskivor på väggen och utrymme måttat för vindstrappa, med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Renoverat rum med nygipsade väggar, uttag för takdosan, stängd dörr och renoveringsmaterial på golvet.
Skapa konto

Gipsvägg i ett rum under renovering med synliga skruvar, ledningar för el och en dammsugare i hörnet.
Skapa konto

Takstolar och påspikad regel i ett sovrum där plats för vindstrappa planeras, med isolering synlig.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.