Status
Inte öppen för fler kommentarer.
stefancrs skrev:
1) Sjukt avis på tvättnedkastet, blir sugen på att fixa ett själv.

2) Finns din man cave redan? Vad är planen där?
Ja tvättnedkastet blev bättre än jag väntat mig
Längtar tills vi kan börja använda det :)

Ja man kan väll säga att min man-cave finns. Det är film/tv-rum just nu. Jag får även använda det som lager för allt byggmaterial jag köper på mig ;). Jag längtar tills jag ska renovera där, men det är mycket på listan som ligger i högre prioritet :/

Redigerat:
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
VikStri skrev:
Otroligt kul tråd att följa. Då man kan leva sig in i en dröm som jag har om några år när jag är i din ålder,är själv bara 16år idag. Men har ett enormt intresse för sånt här. Husritningar ligger i en stor pärm som blir tjockare hela tiden :DVart med familj och vänner och byggt upp garage m,m största intresset jag har rör EL. Många förvånas kanske av min ålder ;) . Men en av de största hobbyintressena jag har är att Bygga. Ramnemark är en förebild!
Tack ska du ha. Jag var/är ganska lik dig. Jag låg och funderade på nätterna över hur jag skulle renoverat föräldrarnas hus och sommarstuga när jag bodde hemma.
Jag håller på med hela renoveringen mest för att det är kul. Det tar nog lång år innan jag får tillbaka pengarna. Det handlar mest om läget och vi bor ju en bit utanför. Man lär sig mycket Nuder resans gång. Ska börja med Z-Wave i höst så det ska bli spännande ;)

• Gilla
1
  • Laddar…
Jag började med att bygga upp med reglar till montageplattan.
Det blev en lösning liknande den bilden som lades upp innan i tråden

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sedan blev det golvspån

image.jpg
Skapa konto

Och efter de plywood och gips. Jag köpte våtrumsgips (mest för att jag inte bestämt om det blev matta eller kakel då) och sätter våtrumsgipsen i duschhörnan. Det bli vanlig gips i resten av rummet.
Drog även i FK till badrumsfläkten och till handdukstorken, blir så tråkigt om det är stopp efter man gipsat :x

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Idag kom luckan till tvättnedkastet. Den är begagnad kan man säga :screwy:. Men lite slipning och färg blir det nog bra ;)

image.jpg
Skapa konto

Och jag monterade även upp en julklapp på lyktstolpen utanför huset :cool:

image.jpg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 25 till
  • Laddar…
Grym skylt!

Och övrigt också så klart fast skylten var bäst. ;)

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vet du om det är en sugande våtrumsskiva du har? Så att det inte blir nåt knas när mattan ska limmas...
GVK.se kanske har lista på testade skivor med mattlim, annars tror jag det finns en lista på bkr.se där det står om skivorna är sugande eller inte

Det är en Norgips Humidboard. Har inte reflekterat över att den kan suga mer/mindre än vanlig gips :|

Då hoppas jag allt är som det ska Nino? :)

Japp det tror jag det är :)

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Åh va avis jag blir på skylten.. jättefin!

Vi har också tänkt skylta upp (alla åker ju fel), men har problem med var vi ska sätta den. Får man använda befintliga stolparna för egna skyltar? (eller är det eran egen stolpe?)

Har försökt läsa mig till hos kommunen och deras skyltpolicy.. inte helt lätt.. (därför det inte blivit nån skylt än..)

Vi trodde man var tvungen att slå ner/gjuta egen stolpe :|

Glömde ju säga att golvbrunnsjobbet ser kanon ut :thumbup:

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Man får inte sätta upp skyltar hur som helst, men vem bryr sig. Kul grej, om kommunen plockar ner den så är det ju inte en jätteförlust.

Här tar kommunen 6000 kr för att sätta upp en skylt. Vill man ha en egen skylt, som inte sitter på en väg eller gata men t ex på sidan om en väg, så måste man ha tillstånd av markägaren. Om det gäller samma regler i hela landet vet jag inte.

Jag som bor lite avsides bakom ett hus tycker det är jätteskönt att ingen skyltat in hit...
Slipper alla försäljare och Jehovas för ingen hittar hit :)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla skrev:
Åh va avis jag blir på skylten.. jättefin!

Vi har också tänkt skylta upp (alla åker ju fel), men har problem med var vi ska sätta den. Får man använda befintliga stolparna för egna skyltar? (eller är det eran egen stolpe?)

Har försökt läsa mig till hos kommunen och deras skyltpolicy.. inte helt lätt.. (därför det inte blivit nån skylt än..)

Vi trodde man var tvungen att slå ner/gjuta egen stolpe :|
Jag har inte frågat. Tar dom ner den så är det väll tråkigt. Den står rätt utanför mitt hus och vi bor på en gränd så det är isåfall grannarna som inte vill se den

Dagens jobb.
Har gipsat nästan hela rummet.

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Tror att min Hole-in-one sjunger på sista versen

image.jpg
Skapa konto

Sen såg jag att min tråd låg på Byggahus framsida och även på deras Facebook :thumbup:

image.jpg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Marcussjogren och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.