H
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det är nog rätt lätt att även klättra på insidan av liggande panel, med spår och ojämnheter, och med stöd för ryggen 2 cm bort :)
Men ja, det vore kul att höra vad proffsen säger om att ha öppet till luftspalten även upptill.
Fast med utegips innanför luftspalten, som vi har, så tror jag inte det spelar någon roll.
Jag ser mest luftspaltenr som ett sätt att inträngande vatten lätt skall ta sig in i stommen, eller hållas kvar kapillärt och mögla (som det gjordes på de enstegstätade putsade väggarna).
Jag tänker mig stående panel, tror nog att de små krypen klättrar på glas också;) :) Ska ta ett prat med hustillverkaren, skulle ju också kunna ringa någon myndighet som har hand om AMA. Kommer inte ihåg vad de heter, Svensk Byggtjänst?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.