262 879 läst ·
634 svar
263k läst
634 svar
Villa Heij: Egenritat 1,5 plan i lösvirke
Var gjort samma resa under vintern, med cellulosa. Blev svinbra. En nackdel, som inte drabbar dig eftersom det är vår, är att isolering och därmed värme kommer relativt sent. Innan du blåser vill du dra elen, och innan du drar elen vill du regla alla innerväggar. När du ändå håller på är det smidigt att skiva en sidan av alla innerväggar innan du drar elen.
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Skriv om du behöver hjälp, vi tillverkar såna detaljer på mitt jobb. Jag kan försöka iaf, har jobbat där i snart 16 år och har en högre position, men har ändå inte koll på alla grejer som tillverkasHeij83 skrev:
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Får nog att säga att det går ganska bra med ventilationen.
Tejpar alla skarvar trotts att det kanske inte behövs men känns bättre att vara på säkra sidan.
Det jag nu kan konstatera är att det blir trångt i kattvinden. In i detta utrymme ska även imkanal och fläktmotor.
Tejpar alla skarvar trotts att det kanske inte behövs men känns bättre att vara på säkra sidan.
Det jag nu kan konstatera är att det blir trångt i kattvinden. In i detta utrymme ska även imkanal och fläktmotor.
Ett tipps, om du vill ha ett lufttätt hus, är att använda manchetter på alla ställen där du går igenom ångbromsen. Sparar mycket tid och blir tätt. Kostar inte många kronor i sammanhanget.
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
bra tips men tyvärr försent.N nybyggarn3 skrev:
Har blivit en fena på att tejpa, så ska förhoppningsvis kunna få det tätt ändå.
Redigerat:
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg