Det finns ett företag i Lyckeby som heter Kakelhuset. Vad ni än gör anlita ALDRIG det företaget. Xxxxx är den mest oseriösa och otrevligaste människa som jag någonsin har träffat.
De skulle byta takfönster i badrummet och monterade det helt fel och dessutom satte de fast det med möbelvinklar. När jag diskuterade med xxxxx gick han ut i bilen och satt där och tjurade som ett barn. Och vem tror ni fick betala det?
Jag avbröt dem och tog hem en riktig snickare och det blev jätte bra. Jag hade en besiktningstekniker hemma innan plattorna skulle sättas och han påpekade på tätskiktet som fick åtgärdas, då friskrev sig kakelhuset från tätskiktet i garantin för att jag hade ändrat det. Vilket var att lägga på MER tätskikt inte ta bort något.
Det fattades 2 cm gipsskiva vid fönstret som fick spacklad upp och blev aldrig riktigt bra.
De monterade en toastol där packningen satt fel vilket verkligen syntes. Handukstorken som de satte dit var för stor (den vi beställt var mindre) och gick inte att fälla in mot väggen utan att ringa o höra om det verkligen var rätt? Dessutom lämnade badrummet med en sprucken platta som de försökt att dölja.
Vi har fått räkning på 8000kr för montering av fönster vilket vi fick göra om alltihop. När jag ringde och sa att vi inte skulle betala den skickar ha en räkning till på 6500 för att jag hade diskuterat och tagit dit en besiktnigsman.
Dessutom sa han till mig att jag var helt dum i huvet som kom med en massa idiot grejer. Är det så man behandlar sina kunder?
Om jag betalar en hantverkare måste man väl åsikt om det inte blir som man tänkt eller?

Nu nästan ett år sedan är ärendet avslutat hos arn och de skulle betala tillbaka en summa men de pengarna kom aldrig in på kontot.
För er egen skull anlita inte det här företaget.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
Förstår att du har haft en riktigt jobbig upplevelse. Alla hantverkare är verkligen inte bra.

Vi andra kan såklart inte verifiera vad som hänt, höra andra sida av historien osv. Därför undrar jag om byggahus har några regler om at hänga ut enskilda företag och personer (som i det här.fallet)? Det kanske @Marlen Eskilsson kan svara på?

Tänker på att det är ditt första inlägg här. Jag här inte uppfattat att BH i första hand är till för att varna på det här sättet.

Svartlistade sedan länge inte svårt att googla fram

En apelsin En apelsin skrev:
Förstår att du har haft en riktigt jobbig upplevelse. Alla hantverkare är verkligen inte bra.

Vi andra kan såklart inte verifiera vad som hänt, höra andra sida av historien osv. Därför undrar jag om byggahus har några regler om at hänga ut enskilda företag och personer (som i det här.fallet)? Det kanske @Marlen Eskilsson kan svara på?

Tänker på att det är ditt första inlägg här. Jag här inte uppfattat att BH i första hand är till för att varna på det här sättet.
Tack, nu har jag tagit bort namn och personhänvisningar.

Rent allmänt gäller att ett företag inte kan bli förtalat (som en person kan bli). En konsument har rätt att berätta hur man har blivit behandlad av ett företag.

• Gilla
En apelsin
  • Laddar…
F
  • Gilla
Pidde3
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Tack, nu har jag tagit bort namn och personhänvisningar.

Rent allmänt gäller att ett företag inte kan bli förtalat (som en person kan bli). En konsument har rätt att berätta hur man har blivit behandlad av ett företag.
Tack Marlen. Fattar också att det är bra att värna i vissa fall. Blev lite ställd bara med namn osv och att det var TS första inlägg på byggahus. Verkar vara en skurkfirma!

Kan tillägga att TS har fyllt i sin profil ordentligt.

• Gilla
En apelsin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.