F Fredrik-1980 skrev:
Det finns massor :) skulle bara veta !!
Jag e en slisk, arbetar för mycke, inte riktit klok för vi lånar massa till hus istället för lägenhet, inte kloka för skaffar barn utan att hon har jobb, skittaskig mot henne för att hon e mest hemma å jobbar deltid ( ho vill det), flyttat långt bort..... 100 grejer till
Vänta bara tills någon kommer på att om några år är du gammal och hon trött på dig för att du får ålderkrämpor mens hon fortfarande är ung. Min fru är 13 år yngre än jag och vi har fått höra all skit från båda släkterna. Vi har nu varit tillsammans i 35 år och gifta i 31 år och har 3 vuxna barn som det går bra för men har det tystat kritikerna? Nix, en del går fortfarande på som när vi nyss träffades. Men vi bryr oss inte, har minimerat umgänget med de som pladdrar värst. Kanske därför de fortsätter, vi ser dem så sällan.
Vi trivs fortfarande jättebra tillsammans och kommer nog fortsätta hålla ihop.
Bry er inte om skitpratarna, de hittar nog tillräckligt att pladdra om oavsett, och oftast om de som inte är närvarande. Det mesta vi får höra numera är det som andra berättar att skitpratarna säger och det gör bara att vi är glada över att inte träffa dem så ofta.

• Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
När svärfar kommer på besök nästa gång så bjuder du på kaffe sen stänger du av vattnet och säger att ingen får spola i toaletterna för det förstör dina förbrukningssiffror. :rofl:
Man MÅSTE ju inte spola efter att man skitit.... så förbrukningssiffrorna kan räddas! ;)

Hade inte haft några problem med det, vill de inte ha mig där hade jag inte åkt dit!
Punkt liksom.

Jag kan ta en hint.

(..när man erbjudit sig att betala! Att förutsätta att man ”ska tanka gratis” hos någon - DET är dock fel på mer än ett sätt)

F Fredrik-1980 skrev:
Ha ha. Han är klimat förnekare ja. Han är en sån som oroar sig för klimatet och uppvärmning och tar upp det ämnet ibland. Men själv har han bil. De har varsinn bil tom även en MC och en båt med snurra. De åker nog aldrig bussen i stället fast de bor nära hållplats. Och de flyger till Mallis och så i bland. De bor i hus i stället för lägenhet. Bensingräsklippare har de också.
Han förnekar verkligen klimatet för han bränner fossilt och gödslar på me co2.
Lever inte som han lär. Finns det någon sv dom som lever som dom lär? Vet ingen av de som håller på och försöker lära ut och predikar om ditt och datt om klimat som lever så själv. De är alla syndare.
Tycker att man bör ta sig en funderare om man använder uttryck som klimatförnekare. Det finns väl ingen som förnekar att klimatet finns? Däremot finns det olika syn på vad som är orsaken till (eventuella) klimatförändringar.

Sluta använda så dumma uttryck.

Rkarlsson skrev:
Han ska inte skämmas för ett påstående han har rätt om.

[bild]
Det är sant att veganer definierar det som så... men så saknas nog något både i kosten och i huvudet för just veganer. Jag kan förstå vegetarianer, om de inte vill eller tål att äta kött. Men veganer, vad är det som driver vissa... suck.

F fribygg skrev:
F Fredrik-1980 skrev:
Undrar också hur de har tänkt ? Häst å vagn? Tvinga alla flytta till lägenhet i storstäderna?
Inget fossilt och el-bil i stället. Sedan räcker inte ampen till på massa ledningar å brist på el e de samtidigt. Och landet vårt är kallt.
Vilka?
Det är knappast svärföräldrarna eller samhället som valt fordon åt dig...
Jag får känslan av att det rör sig om politikerna som Fredrik-1980 avser i den texten. De som försöker tvinga alla att byta till elbil och inte funderar så mycket på infrastrukturen för att få det att fungera. Bara en gissning.

Snigla Snigla skrev:
Hade inte haft några problem med det, vill de inte ha mig där hade jag inte åkt dit!
Punkt liksom.

Jag kan ta en hint.

(..när man erbjudit sig att betala! Att förutsätta att man ”ska tanka gratis” hos någon - DET är dock fel på mer än ett sätt)
Man måste väl kunna ta ett nej oavsett anledning. Om man tycker någon annan beter sig barnsligt/felaktigt så behöver man väl själv inte uppföra sig som en barnunge?

• Gilla
katho75 och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kul kille! Låter inte som någon Man vill umgås med.
De flesta nätägare har digital avläsning som det är bara läsa av före och efter laddningen.

F Fredrik-1980 skrev:
På julafton ska vi va hos nån kl 10:45 och till sen kväll.

Jag har MG el-bil och behöver ladda där, 230 volt går bra. Men svärfar vill inte att jag skall ladda. Jag har sagt att jag betalar.

Men han för någon statistik för sin el och då sabbas det om jag laddar.

Hur ska jag resonera? Är det ett skämt? Är detta vanligt?

Jag kan lösa det med att stanna på en tapp el laddstation innan och en tapp efteråt. Men det vill jag slippa.
Din svärfar är anal.

V videopac skrev:
Tycker att man bör ta sig en funderare om man använder uttryck som klimatförnekare. Det finns väl ingen som förnekar att klimatet finns? Däremot finns det olika syn på vad som är orsaken till (eventuella) klimatförändringar.
Fy, vad dumt! Alla som deltagit i debatterna om klimatet vet att "klimatförnekare" avser de som anser att människans verksamheter inte har inverkan på klimatet. Det här fåniga argumentet har jag hört på en osedvanligt korkad video av Mikael Willgert på SwebbTV där han "intervjuar" en meningsfrände med ospecificerad "expertstatus".

• Gilla
MichelleW
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:
Jag är inte orolig för jag kan ställa ner laddningen till lägre amp. Inte mer än vad en bygg-fläkt drar.
Jag hade velat säkerställa att elinstallationen var säker för en byggfläkt också. Och det hade jag inte uppskattat att någon utomstående hade åsikter kring, ifall det gällde mitt hus och mitt och mina käras säkerhet.

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Detta belyser fördelen med en bensindriven bil. Jag skulle aldrig i livet låta någon ladda sin bil hemma hos mej med elpriser som dessa.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:

Jag har MG el-bil och behöver ladda där, 230 volt går bra. Men svärfar vill inte att jag skall ladda. Jag har sagt att jag betalar.

Jag kan lösa det med att stanna på en tapp el laddstation innan och en tapp efteråt. Men det vill jag slippa.
Hej,
Dom är många där ute och dom kallas gubbar. Detta har inte bara med ålder att göra utan mer om människotyp, oftast av det manliga könet.
Håller tummarna för att dottern är lik sin mamma.

G
Men 230V, hur många Watt förbrukar laddningen då? Tar du upp en hel 10A säkring då på 2300W? Eller hur funkar laddning på 230V via ett uttag?

J joachp skrev:
Detta belyser fördelen med en bensindriven bil. Jag skulle aldrig i livet låta någon ladda sin bil hemma hos mej med elpriser som dessa.
Inte ens om de betalar för sig?

L Lutte skrev:
Hade du spolat full tank i svärfars bil om dom kommer över?

Enklast är väll o snabbladda påväg hem, då får du ju en sån där skön stund på macken som alla elbilsförare pratar om.
Klockrent;):crysmile:

• Gilla
ElsaCaroline
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:

Kan förstå din svärfar. Elbilar är ju roten till allt det onda. Skyhöga elpriser, höjda priser på olja och gas och inte minst bristen på halvledare. Heder åt gubben.

• Gilla
  • Haha
krzysgro och 2 till
  • Laddar…
Nissens
G MrGlad8 skrev:
Men 230V, hur många Watt förbrukar laddningen då? Tar du upp en hel 10A säkring då på 2300W? Eller hur funkar laddning på 230V via ett uttag?
Den drar upp till 10A på 230V ja.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.