337 598 läst ·
1 951 svar
338k läst
2,0k svar
Vill inte låta mig ladda
Det är inte så att hela Göteborg bara har en nätleverantör, men Ellevio är en av de stora.K karlmb skrev:
Eftersom ditt intresse är stort för hur det fungerar i Göteborg bidrar jag med info till dig här:
https://www.ellevio.se/abonnemang/ny-prismodell-baserad-pa-effekt/
Var i Göteborg är Ellevio nätägare?Nissens skrev:
Jo jag tror jag fattar deras modell.
De skriver att det är bättre med 3 toppar i månaden än bara en.
Men då vore väl en topp om dagen vara ännu bättre? Och så snittet på der.
Eller kanske tom varje minut!
Det vore väl allra bäst?
Nej just det, då blir det ju precis som med säkringstariff, dvs man håller sig under max effekt hela tiden...
Så förutsägbart kan vi ju inte ha det.
Göteborgs energi har centrala Göteborg:K karlmb skrev:Var i Göteborg är Ellevio nätägare?
Jo jag tror jag fattar deras modell.
De skriver att det är bättre med 3 toppar i månaden än bara en.
Men då vore väl en topp om dagen vara ännu bättre? Och så snittet på der.
Eller kanske tom varje minut!
Det vore väl allra bäst?
Nej just det, då blir det ju precis som med säkringstariff, dvs man håller sig under max effekt hela tiden...
Så förutsägbart kan vi ju inte ha det.
https://www.goteborgenergi.se/privat/elnat/ny-utformning-av-din-elnatsavgift
Ellevios nät i Gbg:K karlmb skrev:Var i Göteborg är Ellevio nätägare?
Jo jag tror jag fattar deras modell.
De skriver att det är bättre med 3 toppar i månaden än bara en.
Men då vore väl en topp om dagen vara ännu bättre? Och så snittet på der.
Eller kanske tom varje minut!
Det vore väl allra bäst?
Nej just det, då blir det ju precis som med säkringstariff, dvs man håller sig under max effekt hela tiden...
Så förutsägbart kan vi ju inte ha det.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Varför visar du såna förvirrande kartor? Kungsbacka är Göteborgs tätort men inte Mölnlycke?Nötegårdsgubben skrev:
Jag förstår inte heller vad detta har med tråden att göra?



