3 631 läst ·
44 svar
4k läst
44 svar
vill ha knapp, men reglar ivägen?
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Kör så sågspånet yr och hoppas på det bästa!
Har själv fällt in lamputtag mitt ovan samtliga fönster. Regeln som var i vägen fick snällt ge efter för dosfräsen.
Har själv fällt in lamputtag mitt ovan samtliga fönster. Regeln som var i vägen fick snällt ge efter för dosfräsen.
Moderator
· Stockholm
· 57 895 inlägg
Det finns ganska grunda ROT dosor. 40mm i de flesta byggvaruhus, Biltema (av alla...) säljer en 35 mm dosa som annars bara finns på nätbutiker för oss dödliga. Undvik Biltemas vita 40 mm dosa den är av plast som påminner om leksaker ur flingpaket. De grunda (har för mig att de är blå) fungerar med nöd och näppe för ett uttag, men en brytare är oftast väldigt grund och inget problem. Vanliga ROT dosor är väl oftast minst 50mm eller mer.
Här en 35mm rotdosa. http://www.eldirekt.se/?artnr=1426150&cat_id=47
mjo, rotdosan (orange) jag köpte är 55mm djup, köpt på yrkesbutik.väggen är sisådär 150mm djup..
edit: den 35mm dosan var ju lite intressant, och fanns och köpa där jag handlar...
-någon som ser någon nackdel med den? annars köper jag en sådan också.
edit: den 35mm dosan var ju lite intressant, och fanns och köpa där jag handlar...
-någon som ser någon nackdel med den? annars köper jag en sådan också.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
För en normal Apparatdosa: 74 mm (kallas T70)
För 35 mm djupa dosan: 65 mm
Kopplingsdosa 83 mm (T80)
För 35 mm djupa dosan: 65 mm
Kopplingsdosa 83 mm (T80)
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Den grunda dosan finna även som dubbel. Finns det normaldjupa och breda dubbla dosor?
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Sorry, jag som skrev fel.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
Men hur kommer det att se ut sedan? Det ska väl dit ett foder som täcker kanten på karmarna? Ska det vara ett stort hål mitt på fodret och hur får man det tätt och snyggt mot en infälld brytare?
I min värld skulle jag sätta en utanpåliggande på fodret och en VP-slang bakom fodret (lite tälja i karmarna).
Protte
I min värld skulle jag sätta en utanpåliggande på fodret och en VP-slang bakom fodret (lite tälja i karmarna).
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
56 mm finns det foder som är. Det ser löjligt smalt ut men jag har det i verkstan.
Protte
Protte
Klicka här för att svara