3 631 läst ·
44 svar
4k läst
44 svar
vill ha knapp, men reglar ivägen?
Själv köpte jag in en aktorpuck + trådlös eljo trend connect brytare. Är väldigt missnöjd...Yrrol skrev:
* Dyr ca 3000 kr för puck + sändare
* sändaren(ser på bild ut som en eljo trend 1 polig brytare men har en tryckknapp istället för en vippströmbrytare och en liten diod i mitten. Plastig som tusan, har skruvat fast den i väggen, men hör jag än bär mig åt ligger den inte 100% mot väggen.
* Det knakar när man trycker på den, samt att det är omöjligt att veta var man ska trycka för att tända respektive släcka. Trycker man där uppe så släcker man och trycker man där nere så tänder man, men det har vi lärt oss nu efter ett antal försök. Gäster är helt clueless, de står och fumlar med den.
* Fattar inte att man inte gjort en sändare med en helt vanlig strömbrytare, trycker man upp så sänds en impuls, trycker man ner dänds en annan impuls. Varför detta skit med tryck-knapp som är oduglig rent handhavandevis?! Är det utrymmesbrist så kan man ju alltid montera en rot-dosa så det argumentet håller ju inte.
Hade förväntat mig mer av Eljo, har använt mycket av deras grejor och tycker de håller bra kvalitet.
långsida...två reglar med drev emellan, 14cm djup, 3,3cm breda reglar med ca 5mm mellan varandra
Så jag tror det är två sånna reglar jag får fräsa hålet genom..... ena sidan är ett fönster andra är altandörren...
inget ovanför... ännu.. vinner jag på lotteri tänkte jag ha stor avlång takkupa..
Så jag tror det är två sånna reglar jag får fräsa hålet genom..... ena sidan är ett fönster andra är altandörren...
inget ovanför... ännu.. vinner jag på lotteri tänkte jag ha stor avlång takkupa..
ja så är det nog, reglar för dörr/fönster..eller jag vet inte.. skivan är ju på plats så ser ju inget...
Men ska jag ta och fräsa/såga ut ett spår för "vprör" då, vad är det för diameter på sådan, för vore ju bra att hitta nån liten diskret så man inte behöver gröpa ur väggen allt förmycket..
-är 10 det minsta man kan hitta? fast så ska man ju iofs ha plats med några sladdar också.,,
Men ska jag ta och fräsa/såga ut ett spår för "vprör" då, vad är det för diameter på sådan, för vore ju bra att hitta nån liten diskret så man inte behöver gröpa ur väggen allt förmycket..
-är 10 det minsta man kan hitta? fast så ska man ju iofs ha plats med några sladdar också.,,
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Kör med VP16 om du ska gå in i en vanlig apparatdosa.
Men lite beroende på hur det ser ut, så kanske det är lika bra att bryta bort lite spån eller gipsskiva, förlägga rör därunder och skruva tillbaka ny eller den gamla skivan ...
Jag menar, fräser du måste du väl ändå återställa tapeter eller målning.
Jag menar, fräser du måste du väl ändå återställa tapeter eller målning.
masoniten är bara 9,2mm sen kommer då de där reglarna... Hela rummet ska omtapetseras sen, vissa delar av väggen har inga skivor ens justnu 
Fast hur vore smidigast att fåbort minst 6,8, gärna mer, ur reglarna... cirkelsåg?`eller finns det bättre verktyg som kanske fårbort hela bredden på ett svep, cirkelsågen får jag ju jåvla med flera omgångar för få den bredden..
Fast hur vore smidigast att fåbort minst 6,8, gärna mer, ur reglarna... cirkelsåg?`eller finns det bättre verktyg som kanske fårbort hela bredden på ett svep, cirkelsågen får jag ju jåvla med flera omgångar för få den bredden..
aha, okej...
föreställ er nu min vägg, altandörr och fönster så är det några cm mellan dessa..
tycker ni jag ska fräsa uppåt och över fönstret... eller neråt och under fönstret, för att ta mig till väggen intill där all el är...
Radiatorer och golvlister kommer ju monteras under fönstret... ovanför, tja, på något vis känns det ändå som om det är större risk att eftermonterade saker skulle hamna just ovanför fönstret men ändå kan jag inte tänka mig exakt vad...
frågan är bara var det är tryggast att ha dold ledning?
föreställ er nu min vägg, altandörr och fönster så är det några cm mellan dessa..
tycker ni jag ska fräsa uppåt och över fönstret... eller neråt och under fönstret, för att ta mig till väggen intill där all el är...
Radiatorer och golvlister kommer ju monteras under fönstret... ovanför, tja, på något vis känns det ändå som om det är större risk att eftermonterade saker skulle hamna just ovanför fönstret men ändå kan jag inte tänka mig exakt vad...
frågan är bara var det är tryggast att ha dold ledning?
hade snickare här som inte trodde det skulle vara problem att fräsa ut och montera en dosa, de snittade ut och högg lite i fönsterreglarna så jag har ett spår färdigt.
har köpt en "senildosa" så nu återstår frågan om jag ska våga fräsa ut eller nöjda ig med utanpå liggande... huset borde ju inte trilla ihop om jag fräser ett hål där... fast man vet ju aldrig
har köpt en "senildosa" så nu återstår frågan om jag ska våga fräsa ut eller nöjda ig med utanpå liggande... huset borde ju inte trilla ihop om jag fräser ett hål där... fast man vet ju aldrig