Om man har en dubbelpanna som kör både ved och pellets/havre i varsin brännare, kan man då ordna det så att pelletsbrännaren startar helautomatiskt om man inte stoppar in ved t.ex. om man reser bort eller blir sjuk?

Är det VVS-firman man ska be om det eller elektrikerna?

/P

map pelletsbrännare och automatisk start ifall inte det eldats med ved så borde detta lätt kunna fixas.
Men att till % lita på att bioenergi-brännaren startar, start efter långt stillasående bör man nog vara i närheten, inte i fjällen eller ligga på operationsbordet i 78timmar.
Har men en brännare så bör man ha en elpatron som är inställd på t.ex 50° så att det strartar ifall inte brännar strartar.
Men visst så går det att lösa du bör någ brata med den firma som tillverkar brännaren så kan dom nog hjälpa dig. eller får du ingen hjälp så kom till www.pellets.info

förresten detta har jag i princip inbyggt i min brännare ju ;D. en Bequem 15D med nya processorn.
Ackstyrning: kan alltså ställa börvärde och sedan startvärdet (när brännaren skall gå igång).
t.ex start 50° stop 80° sedan är det bara att ställa elen på 40° vetja. ha då var det klart.

ppalm skrev:
förresten detta har jag i princip inbyggt i min brännare ju  ;D. en Bequem 15D med nya processorn.
Ackstyrning: kan alltså ställa börvärde och sedan startvärdet (när brännaren skall gå igång).
t.ex start 50° stop 80° sedan är det bara att ställa elen på 40° vetja. ha då var det klart.
Som för mej.. ;D Oxå en bequem 15 D med ackstyrning tror faktiskt de är nr 1 som va såld ut till kund.. ;)

Så det är inga problem att ha så att brännaren startar om man inte eldar..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.