Hej!
Bor i ett hus från 1937 med källare.
Ett av rummen i källaren används som pannrum/verkstad. Golvet är idag rå betong och ser för jävligt ut. Det är inte skadat och där är inga sprickor men efter snart nog 100 år som utrymme för oljetank och de senaste decennierna som pannrum är det fan inte snyggt.
Jag undrar om man som glad amatör kan blanda vattnig betong eller kanske flytspackel och bara dra ut?
Golvet är handskurat och rent.
Det behöver inte bli jättesnyggt, mest bara dölja de värsta fläckarna från färgspill, nån gammal vattenfläck från när varmvattenberedaren läckte och liknande.
Jag vill ha det så öppet som möjligt för den, i mitt fall lilla fukt som kommer underifrån, så att måla med öppen färg eller lägga klinkers känns helt overkill.
Nån som har nåt bra tips?
Kanske sånt klickgolv i plast typ Hestraplattan?
Mvh
Jarl

J Jarl69 skrev:
Hej!
Bor i ett hus från 1937 med källare.
Ett av rummen i källaren används som pannrum/verkstad. Golvet är idag rå betong och ser för jävligt ut. Det är inte skadat och där är inga sprickor men efter snart nog 100 år som utrymme för oljetank och de senaste decennierna som pannrum är det fan inte snyggt.
Jag undrar om man som glad amatör kan blanda vattnig betong eller kanske flytspackel och bara dra ut?
Golvet är handskurat och rent.
Det behöver inte bli jättesnyggt, mest bara dölja de värsta fläckarna från färgspill, nån gammal vattenfläck från när varmvattenberedaren läckte och liknande.
Jag vill ha det så öppet som möjligt för den, i mitt fall lilla fukt som kommer underifrån, så att måla med öppen färg eller lägga klinkers känns helt overkill.
Nån som har nåt bra tips?
Kanske sånt klickgolv i plast typ Hestraplattan?
Mvh
Jarl
Har du testat att slipa ned den?

N Nyatag skrev:
Har du testat att slipa ned den?
Nä det har jag inte tänkt på. Dammar inte det som satan? Men det finns väl rejäla maskiner att hyra? Bor i medelstor stad och tror det finns minst 4 maskinutyrare! Tack för tipset 👍🏻

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.