1 511 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
vill göra fiberhimmel i innertaket, red ut mina frågetecken. :)
Har nu rivit en vägg för att få dubbelt så stort badrum. Hela huset har egentligen gipsskivor som tak nu, idag så har projektbadrummet bara reglar så man kan dra el.
Men över stora bubbelbadet hade jag tänkt mig göra stjärnhimmel...
Då är min tanke, att gipsa allt... sen sätta ett till innertak, nedsänkt, över den zon jag vill ha himmel belysningen. och dra all fiber osv mellan riktiga och det extra innertaket.
Frågan är dock, ska jag sätta ett vägguttag däruppe, mellan takena, eller hur ska jag gumma undan allt.
* Hur stor är mojängen som sänder allt ljus..
* Hur snävt kan man böja trådarna..
* finns det så man kan få dom att blinka lite mjukt? Typ finns det huvudenheter som inte sänder ljus till alla trådar konstant.
Ja kort och gott, hur funkar det, vad ska jag tänka på, hur åstankommer man detta i mitt badrum på enklast vis osv..?
Men över stora bubbelbadet hade jag tänkt mig göra stjärnhimmel...
Då är min tanke, att gipsa allt... sen sätta ett till innertak, nedsänkt, över den zon jag vill ha himmel belysningen. och dra all fiber osv mellan riktiga och det extra innertaket.
Frågan är dock, ska jag sätta ett vägguttag däruppe, mellan takena, eller hur ska jag gumma undan allt.
* Hur stor är mojängen som sänder allt ljus..
* Hur snävt kan man böja trådarna..
* finns det så man kan få dom att blinka lite mjukt? Typ finns det huvudenheter som inte sänder ljus till alla trådar konstant.
Ja kort och gott, hur funkar det, vad ska jag tänka på, hur åstankommer man detta i mitt badrum på enklast vis osv..?
Klicka här för att svara