Jag vill ha ett område fritt från gröna marsianer med teleskopögon och rakbladsfötter. Jag kan inte bevisa att dom finns men tänk på alla oss som lider av dom!

• Gilla
[SH] och 10 till
  • Laddar…
Jag tror inte att det hjälper tillfrisknandet att bekräfta samband som inte tycks finnas.

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 9 till
  • Laddar…
Undrar om det blir elbilsförbud, eller förbud mot bilar med el över huvud taget, inom området.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Tänk om man fokuserade på människor med konstaterade sjukdomar först.

Typ såg till att de med cancer kunde opereras innan det hinner sprida sig. Eller att de med lättare besvär kunde få tid på vårdcentralen inom rimlig tid så akuten kunde hållas fri för de som är akut sjuka. Att de med psykiska besvär fick plats i öppenvården så de slapp bli jättesjuka och hamna i slutenvården.

• Gilla
UffeH och 8 till
  • Laddar…
Hmmm... visst, bra att man bygger placebohus för de som tycker sig ha problem. Kan dock inte låta bli att fundera över hur snacket kommer låta på kräftskivorna i grannskapet. Menar, vilka fler obevisbara krämpor kommer de gemensamt komma fram till att de har...? (Jo, lite skeptisk är jag ju....)

Sen är det väl bara att hoppas att detta inte är första steget till att alla hus som byggs i framtiden måste vara elsäkra, med skärmade kablar, lågvoltssystem och drömfångare i vartenda rum...

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 1 till
  • Laddar…
Om några vill betala extra för att bo i ett område utan el så kan dom väl få det. Så länge jag slipper vara med och betala ska jag inte klaga

• Gilla
utan_mark och 5 till
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Om några vill betala extra för att bo i ett område utan el så kan dom väl få det. Så länge jag slipper vara med och betala ska jag inte klaga
Ja. Fast nu är det ju inte de som bygger. Utan en politiker som vill driva fram det. Då det är valår... :rolleyes:

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jävla trams ideer. Och att passivhus skulle vara lösningen på att slippa el har jag svårt att se, hela tanken med passivhus är ju att uppvärmningen skall klara sig med förlustvärmen som blir av just EL... (förutom solinstålning och andra mindre tillskott)

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
fia_mstd fia_mstd skrev:
Ja. Fast nu är det ju inte de som bygger. Utan en politiker som vill driva fram det. Då det är valår... :rolleyes:
Ja tänk att den idén dök upp just nu... när det närmar sig val... Som tur är så förfaller många av dessa korkade förslag i glömska... Efter valet, förutom de mest korkade att tillåta politiker styra:)

Underbar idé! Varför inte bygga en helt samhälle för elallergiker? Med båda butiker och restauranger... Hur man ska hålla maten kall i butiken och varm på restaurangen? Nä men det går bra med passivhus teknologin:D

Hoppas att dom drar tomrör i väggarna i alla fall så att husen kan konverteras till beboeliga hus framöver.
Och jag vill ha ett område fritt från hundar, swish, snö och ryggskott. Partiet, fixa det!

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 3 till
  • Laddar…
M malloballo skrev:
Jävla trams ideer. Och att passivhus skulle vara lösningen på att slippa el har jag svårt att se, hela tanken med passivhus är ju att uppvärmningen skall klara sig med förlustvärmen som blir av just EL... (förutom solinstålning och andra mindre tillskott)
Fast man kan ju värma huset med fjärrvärme och kylskåp via fjärrkyla. Man kommer att få göra väldigt annorlunda lösningar. En del har ju bara små problem och vill fortfarande ha lampor (om de glöder), andra vill inte ha någon el alls. Det blir spännande detta...

Det är bara ca 2,5 mil från Botkyrka till Nacka. En ort som som bekant har Nackamasten. Detta är en drygt 300m hög struktur som klämmer ut miljontals watt med framför allt tv-sändningar. Denna radiostrålning kommer totalt dränka fält med tex mobilstrålning i aktuellt område. Detta är alltså såväl medicinskt, elmässigt och politiskt totalt trams. Inget ont om de elsjuka, men detta hjälper varken dem eller vårt samhälle.

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Hoppas att dom drar tomrör i väggarna i alla fall så att husen kan konverteras till beboeliga hus framöver.
Och jag vill ha ett område fritt från hundar, swish, snö och ryggskott. Partiet, fixa det!
Enligt de homeopatiska föreställningarna, idéer som ofta tilltalar samma målgrupp som elfobier, så innebär utspädning att att man ökar potensen i det. Det måste betyda att tomrör (för el) är betydligt värre och genererar tokigt mycket mer magnetfält och kli på huden än ledningarna självt.
Så, folietummen ner för den idén!

• Gilla
Chaly och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.