Hej!

Min hylla började ge upp och saker har glidit av, lyckligtvis klarade sig alla saker men uppmärksammade att pluggen inte satt särskilt hårt och gick lätt att ta ut med bara fingrarna. Hade borrat med 6mm slagborr och använt 6x35 universalplugg samt några IKEA skruv från deras skruv+pluggsats. Nu tänkte jag slå fast i saken och köpa rätt skruv och plugg då jag planerat på skruva upp mer på väggarna framöver.

Då jag är helt grön så vet jag inte vilket material väggarna är i, så bifogar en bild (beklagar kvalitén) och kan nämna att det är lite små gruskorn(?) och ett beigepulver som sipprar ur hålen.

Så jag undrar vilket material väggen kan vara samt vilka skruvar och pluggar jag kan köpa så att jag kan sova i ro och inte bli väckt av att något slår ned i golvet!

Tack så hemskt mycket för all hjälp!

/J

• Närbild på en vit väggyta med små gruskorn och beigefärgat pulver runt ett borrat hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Din bild är för suddig och en bild på hålet i väggen är nog bra också.

Gick det bra att borra med slagborr?
I så fall var det nog inte betong för då brukar man behöva betonghammare.

När är huset byggt?

BirgitS BirgitS skrev:
Din bild är för suddig och en bild på hålet i väggen är nog bra också.

Gick det bra att borra med slagborr?
I så fall var det nog inte betong för då brukar man behöva betonghammare.

När är huset byggt?
Anade det, det gick bra, går att dra in skruvar direkt i väggen också. Kan ta en ny bild och en på hålet. Huset är 30talet, lägenhet.

BirgitS
Plankväggar med rörning (vassmatta) och puts eller tegel och puts. Här lutar det åt det första. Man behöver i så fall ingen plugg men väl ett batteri med träskruvar av olika längd.

• Gilla
herrjoa och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.