Hej!

Vi renoverar lekrummet för barnen och vill ha heltäckningsmatta. Vi tog bort det skadade golvet i trä och kom ner till spånskivan som ligger på en tjockare plywoodskiva ser det ut som, som i sin tur ligger på bjälklaget. Vi har källare under. Vi är lite osäkra på vad vi ska lägga på ”spånskivan” för att -
1. Komma i rätt höjd som hallgolvet
2. Få ett bra underlag för heltäckningsmattan.

vi funderar på en tunnare plywood eller superbilligt klickgolv som Rusta säljer.

Hoppas någon sitter med lite goda råd och tips

Tack på förhand / Med vänlig hälsning, Robert

* Redigering *
Det är inte skåran som är i mitten på bilden som vi ska fylla utan lägga på spånskivan som är i övre högra delen på bilden

• Närbild på ett skadat golv som visar spånskiva ovanpå plywood och bjälklag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför kunde inte gamla golvet va kvar om ni 3ndå ska täcka över det?

L Lopex skrev:
Varför kunde inte gamla golvet va kvar om ni 3ndå ska täcka över det?

Det var skadat och löst samt att det är en klädkammare i det rummet som inte hade golv och som vi öppnade upp till detta rummet och där blev det direkt ojämnt. I efterhand kanske det hade varit enklare att ha kvar golvet och lägga något nytt i klädkammardelen

Vi har ägt hus i 1 år så jag antar att min okunskap och för mycket vilja på en gång gör att vissa beslut tas för snabbt

• Gilla
Lopex
  • Laddar…
R RobertiKungsbacka skrev:
Det var skadat och löst samt att det är en klädkammare i det rummet som inte hade golv och som vi öppnade upp till detta rummet och där blev det direkt ojämnt. I efterhand kanske det hade varit enklare att ha kvar golvet och lägga något nytt i klädkammardelen

Vi har ägt hus i 1 år så jag antar att min okunskap och för mycket vilja på en gång gör att vissa beslut tas för snabbt
En lite större bild, helt hetsbild!

Nejdå, okunskap har väl alla i början, jag gör samma sak hela tiden, får. En idé påbörjar och inser att jag inte riktigt tänkte igenom det hela, löser sig tillslut, kanske tar lite längre tid än planerat bara!

L Lopex skrev:
En lite större bild, helt hetsbild!

Nejdå, okunskap har väl alla i början, jag gör samma sak hela tiden, får. En idé påbörjar och inser att jag inte riktigt tänkte igenom det hela, löser sig tillslut, kanske tar lite längre tid än planerat bara!
Ja det är väl charmen med att vara ny bland renoveringsfolket och tycker det är kul Det roliga nu är att det inte är någon deadline som när vi flyttade in och skulle renovera vardagsrum samt sovrum.
här kommer några bilder till

• Pågående renoveringsarbete i rum, verktyg och byggmaterial utspritt på golvet.
    Skapa konto
  • Orenoverat rum under process med exponerade väggar och verktyg på golvet.
    Skapa konto
  • Renoveringsprojekt i progress med träpanel, lutade väggar, osynliga kablar och byggmaterial.
    Skapa konto
Finns rotspån i olika tjocklekar som man kan lägga, det går att lägga flytande med bara lumppapp under. Tror det finns i 10,12 och 16mm

L Lutte skrev:
Finns rotspån i olika tjocklekar som man kan lägga, det går att lägga flytande med bara lumppapp under. Tror det finns i 10,12 och 16mm
Du va snabbare

L Lutte skrev:
Det ska jag ta en kik på, verkar ju bra! Det tackar jag för

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.