Hej!
Vi renoverar lekrummet för barnen och vill ha heltäckningsmatta. Vi tog bort det skadade golvet i trä och kom ner till spånskivan som ligger på en tjockare plywoodskiva ser det ut som, som i sin tur ligger på bjälklaget. Vi har källare under. Vi är lite osäkra på vad vi ska lägga på ”spånskivan” för att -
1. Komma i rätt höjd som hallgolvet
2. Få ett bra underlag för heltäckningsmattan.
vi funderar på en tunnare plywood eller superbilligt klickgolv som Rusta säljer.
Hoppas någon sitter med lite goda råd och tips
Tack på förhand / Med vänlig hälsning, Robert
* Redigering *
Det är inte skåran som är i mitten på bilden som vi ska fylla utan lägga på spånskivan som är i övre högra delen på bilden
Vi renoverar lekrummet för barnen och vill ha heltäckningsmatta. Vi tog bort det skadade golvet i trä och kom ner till spånskivan som ligger på en tjockare plywoodskiva ser det ut som, som i sin tur ligger på bjälklaget. Vi har källare under. Vi är lite osäkra på vad vi ska lägga på ”spånskivan” för att -
1. Komma i rätt höjd som hallgolvet
2. Få ett bra underlag för heltäckningsmattan.
vi funderar på en tunnare plywood eller superbilligt klickgolv som Rusta säljer.
Hoppas någon sitter med lite goda råd och tips
Tack på förhand / Med vänlig hälsning, Robert
* Redigering *
Det är inte skåran som är i mitten på bilden som vi ska fylla utan lägga på spånskivan som är i övre högra delen på bilden
L Lopex skrev:
Det var skadat och löst samt att det är en klädkammare i det rummet som inte hade golv och som vi öppnade upp till detta rummet och där blev det direkt ojämnt. I efterhand kanske det hade varit enklare att ha kvar golvet och lägga något nytt i klädkammardelen
Vi har ägt hus i 1 år så jag antar att min okunskap och för mycket vilja på en gång gör att vissa beslut tas för snabbt
En lite större bild, helt hetsbild!R RobertiKungsbacka skrev:Det var skadat och löst samt att det är en klädkammare i det rummet som inte hade golv och som vi öppnade upp till detta rummet och där blev det direkt ojämnt. I efterhand kanske det hade varit enklare att ha kvar golvet och lägga något nytt i klädkammardelen
Vi har ägt hus i 1 år så jag antar att min okunskap och för mycket vilja på en gång gör att vissa beslut tas för snabbt
Nejdå, okunskap har väl alla i början, jag gör samma sak hela tiden, får. En idé påbörjar och inser att jag inte riktigt tänkte igenom det hela, löser sig tillslut, kanske tar lite längre tid än planerat bara!
Ja det är väl charmen med att vara ny bland renoveringsfolket och tycker det är kul Det roliga nu är att det inte är någon deadline som när vi flyttade in och skulle renovera vardagsrum samt sovrum.L Lopex skrev:
här kommer några bilder till
Klicka här för att svara