2 944 läst ·
14 svar
3k läst
14 svar
Vilket typ av lim/fog
Det beror på hus listen ser ut. Om det är en o-formad list så blir den visserligen lite platt men det kommer förmodligen fylla springan ändå.
I annat fall kan du gå på något stark konstruktionslim, typ PL400 / PU400. Var försiktig så du inte får för mycket för då kan det bli svårt att öppna fönstret.
Hursomhelst, som tidigare nämnt så är oftast listen förtejpad och det brukar hålla bra.
I annat fall kan du gå på något stark konstruktionslim, typ PL400 / PU400. Var försiktig så du inte får för mycket för då kan det bli svårt att öppna fönstret.
Hursomhelst, som tidigare nämnt så är oftast listen förtejpad och det brukar hålla bra.
en o list skjuter man inte. var skall du sätta klammern??Roev08 skrev:
https://www.leifarvidsson.se/o-list-7-mm-silikon-vit-100m-rulle
o-list limmar man med silikonRoev08 skrev:Det beror på hus listen ser ut. Om det är en o-formad list så blir den visserligen lite platt men det kommer förmodligen fylla springan ändå.
I annat fall kan du gå på något stark konstruktionslim, typ PL400 / PU400. Var försiktig så du inte får för mycket för då kan det bli svårt att öppna fönstret.
Hursomhelst, som tidigare nämnt så är oftast listen förtejpad och det brukar hålla bra.
De flesta av Clas Ohlsons tätningslister är P-lister. De fästs med klamrar i tungan eller limmas. Använd inte något "starklim", då får du bara onödigt besvär när listen ska bytas nästa gång. Och tänk på att sätta listen rätt..
Produkter som diskuteras: "tätningslister"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
56 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden