1 412 läst ·
24 svar
1k läst
24 svar
Vilket träslag till böjd regel i utedusch?
Poängen med ett "fjädrande anhåll" är att ge ett stöd som hindrar ämnet att knäckas i en svag punkt.A axxa skrev:
Med en invändig jigg kan du nå samma effekt genom att sätta tvingarna tillräckligt tätt, men det underlättar ju om du inte behöver 200 tvingar 😀 Sen är det nog inte så jäkla knussligt vilket material som används för anhållet eller hur elastiskt det är så länge det är lagom böjstyvt.
Ok, ett delmål uppnått - böjt ihop de fuktiga ribborna utan större problem mot den invändiga jiggen. Tror dock att jag kommer behöva ungefär dubbelt så många tvingar då det glipar upp till någon millimeter på en del ställen mellan tvingarna nu…
Nästa fråga:
Jag tror att det kommer bli svårt att hinna stryka lim (PU) på alla 10 ribborna och tvinga ihop dem i en och samma omgång, innan limmet börjar härda. Eller är jag en fegis - finns det smidigare sätt? Tänker att jag tar några ribbor i taget, limmar, tvingar och härdar.
Nästa fråga:
Jag tror att det kommer bli svårt att hinna stryka lim (PU) på alla 10 ribborna och tvinga ihop dem i en och samma omgång, innan limmet börjar härda. Eller är jag en fegis - finns det smidigare sätt? Tänker att jag tar några ribbor i taget, limmar, tvingar och härdar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ser inget problem med att limma några i taget om det är svårt att hinna pensla alla. Det är bara att det tar längre tid eftersom du får flera torktider. Sätt packtejp eller plast på jiggen också så att du inte limmar fast din regel i jiggen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden