1 723 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Vilket spackel till ouppvärmd sommarstuga
Hej
jag ska spackla väggar i våran ouppvärmda sommarstuga.
Är det nödvändigt med våtrumspackel?
Vilket spackel behövs för att klara en vinter i södra Sverige?
Tacksam för svar
jag ska spackla väggar i våran ouppvärmda sommarstuga.
Är det nödvändigt med våtrumspackel?
Vilket spackel behövs för att klara en vinter i södra Sverige?
Tacksam för svar
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Det duger nog med vanligt spackel om det är skivor och väggar du ska spackla..........
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
ja du lär nog ha lite grundvärme om du ska spackla och måla nåt. Det händer inget speciellt annat än att det kanske inte torkar och förblir kletigt. Om du ska jobba under kyla alltså. Det fungerar inget bra alls......
Spackelmassan spricker eller upplöses inte när det blir kallt och fuktigt i huset?S Stefan1972 skrev:
Klicka här för att svara